تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۰۶۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۰۰ قطعه مورد نیاز صنعت نفت‌وگاز در شرکت اروندان بومی‌سازی شد
 مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: ۲۰۰ قطعه مورد نیاز صنعت نفت و گاز با هماهنگی شرکت‌های دانش بنیان داخلی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال بومی سازی شد.

جهانگیر پورهنگ اظهارداشت:سال گذشته ۱۴۴ قطعه حساس و حیاتی که تولید آنها فقط در سه کشور خارجی انجام می‌شد با مهندسی معکوس توسط متخصصان داخلی  بازطراحی و بومی سازی شد که با ساخت این قطعات بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی شده است.

وی به بهره‌بردرای از تلمبه خانه نفت غرب کارون توسط مهندسان توسعه نفت اروندان اشاره کرد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح تولید در میادین مشترک به پنج برابر افزایش یافت و به توان ارسال ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز رسید.

پورهنگ اظهار داشت: بخشی از تولید نفتی اروندان که نفت سبک و خوراک پالایشگاه آبادان هست بنا به نیاز پالایشگاه نفت آبادان ارسال و برای مثال امروز ۸۰ هزار بشکه نفت تحویل پالایشگاه آبادان شد.

وی در ادامه گفت: طبق برنامه شرکت ملی نفت تا سال ۱۴۰۴۰ تولید این منطقه باید به یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد که برای محقق شدن این هدف زیرساخت‌ها به خوبی در منطقه فراهم شده است. 

مدیر عامل نفت و گاز اروندان به اشتغال ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیروی رسمی و پیمانکاری در این منطقه اشاره کرد و افزود:با تحویل گروه عملیات آزادگان شمالی به نفت‌گاز اروندان ،تعداد پرسنل این شرکت حدود سه هزار نفر خواهد رسید.

پورهنگ با بیان اینکه اکنون در منطقه ،شرکت توسعه ملی نفت آزادگان جنوبی را توسعه می‌دهد گفت: بین چهار تا چهار و ۵۰۰ نفر در مجموعه صنایع منطقه غرب کارون در ارتباط با صنایع نفت مشغول به کار هستند و توسعه میدان آزادگان جنوبی، جفیر و به دنبال آن میدان سهراب در دستور کار قرار دارد.

شرکت نفت و گاز اروندان، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که در زمینه بهره‌برداری و استخراج نفت در مناطق جنوب و غرب ایران فعالیت می‌کند.

شمار زیادی از میادین نفتی ایران نظیر میدان نفتی دارخوین، آزادگان، یادآوران، جفیر، بند کرخه، سوسنگرد، اروند، مشتاق، خرمشهر، امید، سهراب، مهر،  یاران و میدان نفتی سپهر در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان هستند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار