تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۰۴۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آزمون دکتری با بیش از هشت هزار و ۵۰۰ داوطلب در خوزستان برگزار شد
  آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ با حضور بیش از هشت هزار و ۵۰۰ داوطلب در حوزه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز، جهاد دانشگاهی، پیام نور، دانشگاه آزاد، آموزشگاه فنی و حرفه‌ای پسران، دانشگاه خانم الانبیاء بهبهان و دانشگاه جندی‌شاپور دزفول برگزار شد.

 هشت هزار و ۸۴۴ داوطلب روز پنجشنبه در آزمون مقطع دکتری در حوزه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز، جهاد دانشگاهی، پیام نور، دانشگاه آزاد، آموزشگاه فنی و حرفه‌ای پسران اهواز، دانشگاه خانم الانبیاء بهبهان و دانشگاه جندی‌شاپور دزفول شرکت کردند و بیش از سه هزار داوطلب نیز در حوزه‌های مختلف دانشگاه شهید چمران اهواز آزمون دادند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: آزمون دکتری در یک نوبت و در هشت حوزه این دانشگاه برگزار شد و با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی تدابیر لازم برای برگزاری هرچه بهتر این آزمون اندیشیده شده تا داوطبان با خیالی آسوده در آزمون شرکت کنند.

علیرضا جلیلی فر افزود: همچنین به منظور اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان سنجش، تمامی حوزه‌های آزمون و راهروهای منتهی به دانشکده ها از روز قبل ضدعفونی و در مسیرهای منتهی به محل برگزاری آزمون با نصب بنر و پوستر، رعایت نکات بهداشتی به داوطلبان یادآوری شد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای حفظ سلامت داوطلبان یک پزشک و یک کارشناس بهداشت نیز در هر نوبت در حوزه آزمون از سوی اورژانس حضور داشت.

 آزمون دکتری سال ۹۹ باتوجه به شیوع ویروس کرونا و پس از هفته ها تاخیر با شرایط متفاوتی برگزار شد اما به گفته برخی از داوطلبان سیستم سرمایشی راهروهای محل برگزاری آزمون جوابگوی این شرایط آب و هوایی اهواز نبوده و شرایط برای آن ها بسیار دشوار بود.

همچنین یکی دیگر از داوطلبان آزمون دکتری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به رعایت نکات بهداشتی و بخصوص استفاده از ماسک در شرایط سختی آزمون خود را برگزار کردیم و تا اندازه زیادی گرمای سالن ها در کیفیت این آزمون تاثیرگذار بود.

وی افزود: اگر این آزمون به زمان دیگری موکول می شد، بی شک کیفیت برگزاری آن نیز بالاتر رفته و تمامی داوطلبان شرکت می کردند چرا که صندلی های خالی در سالن ها و کلاس ها به وضوح مشاهده می شد.

گفتنی است که تعدادی از داوطلبان به دلیل شرایط موجود دچار گرمازدگی شده که بلافاصله اورژانس‌های مستقر در دانشگاه به دانشکده های مربوطه اعزام شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار