تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۶۱۶۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اروندکنار به منطقه آزاد اروند الحاق شود
عضو شورای شهر اروندکنار گفت: از مسئولان انتظار داریم در جهت رونق بخشی به منطقه محروم اروندکنار این بخش را به منطقه آزاد اروند ملحق کنند.

غانم حلفی اظهار داشت: با توجه به محرومیت‌ها و مشکلاتی که ناشی از آن در بخش اروندکنار موجود است از مسئولان دولتی تقاضا داریم اروندکنار را به منطقه آزاد اروند الحاق کنند.

وی افزود: منطقه آزاد اروند می‌تواند با توجه به امکاناتی که دارد از محرومیت شهر اروندکنار بکاهد و اعتبارات لازم برای عمران شهری و زیبایی شهر را در اختیار شهرداری بگذارد.

عضو شورای شهر اروندکنار کنار عنوان کرد: الحاق اروندکنار به منطقه آزاد اروند می‌تواند از مهاجرت و خالی شدن شهر از سکنه جلوگیری و بودجه‌های موردنیاز را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه اروندکنار بخش قابل‌توجهی از محصولات غذایی کشورهای عربی را تأمین می‌کرد، اکنون این موضوع دیگر جایگاه خود را ازدست‌داده بنابراین برای رونق بخشی به کشاورزی و احیای آن تسهیلات لازم به مردم داده شود.

حلفی عنوان کرد: بعد از جنگ تحمیلی و بازگشت مردم به اروندکنار تنها راه امرارمعاش مردم کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای اطراف بود اما با سو مدیریت‌هایی که در احداث سدها شکل گرفت آب رودخانه اروند بشدت شور شد.

نمایندگان مجلس برای خروج اروندکنار از محرومیت همکاری کنند

وی افزود: متأسفانه قبل از لوله‌گذاری به زمین‌های کشاورزی و تأمین آب زمین‌های اروندکنار سد احداث کرده و آب رودخانه شور شد و به همین سبب تمام نخلستان‌های منطقه از بین رفت، بنابراین از مسئولان درخواست داریم با تأمین حق آب و اعطای تسهیلات مناسب به مردم کشاورزی احیا شود.

سخنگوی شورای شهر اروندکنار بیان کرد: اگر اروندکنار به منطقه آزاد ملحق شود، با توجه به اعتبارات خوبی که در این بخش موجود است، می‌توان جاده آبادان به اروندکنار در زمان کوتاهی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت: از دیگر مزایای الحاق اروندکنار به منطقه آزاد، انتقال بندر و گمرک آبادان به اروندکنار خواهد بود که یک نوع دیگری از رونق بخشی به شهر محروم اروندکنار خواهد بود.

حلفی عنوان کرد: از نمایندگان مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم برای رونق و رفاه حال مردم محروم منطقه اقدامات عملیاتی و مهمی را بردارند، چراکه نمایندگان ظرفیت بزرگی برای خدمت به مردم هستند.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: اروند کنار
:
:
:
آخرین اخبار