تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۶۰۳۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم‌نسب مطرح کرد:
وجود 100 هزار هکتار کانون ریزگرد در استان خوزستان
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: مشکل ریزگردهای داخلی استان خوزستان تنها با دادن حق‌آبه اراضی استان برطرف می‌شود.

جواد کاظم‌نسب در خصوص وضعیت کنترل ریزگردها در استان خوزستان و اقدامات دولت در این زمینه، گفت: با مقدار کم اعتبار تخصیص داده شده در لایحه بودجه سال گذشته و سال آینده در زمینه کنترل ریزگردها مشکل ریزگردهای استان خوزستان برطرف نمی‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل ریزگردهای داخلی استان خوزستان تنها با دادن حق‌آبه اراضی استان برطرف می‌شود، گفت: بیش از صدها هزار هکتار در استان خوزستان کانون ریزگرد وجود دارد که در جوار رودخانه کارون هستند، می‌طلبد آب را رها کنند تا رودخانه کارون پرآب شود و بخشی از آب مورد نیاز استان تامین و اراضی را مرطوب کنند.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نهال کاری طی چندسال آینده اثر بخشی دارد اما درحال حاضر نیاز به مرطوب سازی کانون‌ها وجود دارد، ادامه داد: کشاورزان منطقه را باید مشارکت دهیم تا زمین‌های خود را تحت کشت ببرند و از نهال کاری‌ها نیز مراقبت کنند.

وی در با اشاره به اینکه درصورتی که مردم را در این پروژه‌ها مشارکت دهند و آب مورد نیاز آنها را تامین کنند نیاز به اعتبارات فراوان وجود ندارد، ادامه داد: این انتظار وجود دارد که حق آبه خوزستان داده و از انتقال آب سرشاخه‌های کارون جلوگیری شود تا هفت کانون بزرگ ریزگرد موجود کنترل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص دستاوردهای سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان خوزستان در خصوص کنترل ریزگردها، اظهار داشت: این بازدیدها مشکلی را حل نمی‌کنند باید دید بعد از بازدید چه اقداماتی صورت می‌گیرد، باید دید که آیا بعد از بازدید هیات دولت در این خصوص جلسه‌ای را برگزار کرد و گزارشی از این بازدید در آن ارائه شده است؟
:
:
:
آخرین اخبار