تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۵۹۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس:
توزیع درآمدهای ارزش افزوده در خوزستان ناعادلانه است
نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد های ارزش افزوده استان در این زمان در کدام بخش هزینه می شوند؛ این مسئله باید برای نمایندگان مشخص شود تا قادر به حفظ وضع موجود باشند.

جلیل مختار روز شنبه در نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اعضای مجمع نمایندگان این استان اظهار کرد: مسئولان خوزستان به دلیل نقش مهمی که این استان در اقتصاد کشور ایفا می کند، می توانند در مجامع اقتصادی کشور حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشند.

وی با بیان اینکه در خوزستان با موانع و مشکلاتی بسیاری در زمینه ساخت و یا تکمیل زیرساخت های اساسی بخش های مختلف مواجه شده ایم، گفت: در این زمان اقتصاد خانگی  و یا به عبارت دیگر اقتصاد کارگاهی حرف اول را در جهان می زند؛ مدل تولید در کشور باید بر اساس تولید خانگی جلو برود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مشکلات شهرک های صنعتی این استان گفت: این شهرک ها به عنوان بنگاه هایی برای ایجاد فرصت شغلی فعال کنند اما تعداد زیادی از آن ها در این زمان راکد شده اند. باید تدابیری اندیشیده شود تا این بنگاه ها را دوباره فعال کرد.

مختار تصریح کرد: بسیاری از شهرک های صنعتی در آبادان با وجود سرمایه گذاری های هنگفت در بحث زیربنایی اما باز هم بازدهی مناسبی ندارند. از سویی دیگر  متاسفانه از فرصت اقتصادی منطقه آزاد اروند در استان استفاده نشده است.

وی با طرح این سؤال که چرا نقشه جامع در زمینه سرمایه گذاری تاکنون تدوین نشده افزود: تاکنون سامانه گمرکات در منطقه آزاد اروند فعال نشده و اختلافی که بین گمرکات و مجموعه منطقه آزاد شکل گرفته است، حل نشده است این در حالی است که هر دو این نهاد ها زیر مجموعه وزارت دارایی و اقتصاد هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از نحوه توزیع ارزش افزوده در خوزستان بیان کرد: درآمد های ارزش افزوده استان در این زمان در کدام بخش هزینه می شوند؛ این مسئله باید برای نمایندگان مشخص شود تا قادر به حفظ وضع موجود باشند.

حجم دارایی های غیرمنقول بانک ها از سپرده های آنها بیشر شده است

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: فزونی حجم دارایی های غیرمنقول بانک ها نسبت به حجم سپردهایشان، باعث می شود تا دستگاه های مرتبط با مجموعه های بانکی با مشکلات حقوقی بسیاری درگیر شوند.

عامر کعبی در نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اعضای مجمع نمایندگان این استان اظهار کرد: بانک به اندازه کافی کارشناس لازم برای سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد ندارد و به عنوان قانون گذار نباید از بانک ها انتظار سرآمدی در این حوزه ها را داشت. در نهایت بانک مؤظف است که منابع اصلی خود را برای برخی پروژه های ناکارآمد اختصاص دهند و اکنون بانک های ما با مشکل بزرگ نقدینگی  روبرو هستند.

وی با اشاره به مشکلاتی که بانک ها و شهرک های صنعتی با آن مواجه هستند، افزود: حجم دارایی های غیرمنقول بانک ها از سپرده ها و دارایی آنها بسیار بیشتر شده این مسئله باعث می شود تا دستگاه ها با مشکلات حقوقی درگیر شوند؛ این روند اثرات بسیار مهلکی بر اقتصاد استان وارد می کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قسمت عمده بودجه کشور از دریافت مالیات استان ها تامین می شود. در همین راستا استان ها مکلف هستند تا مالیات مشخص شده از سوی دولت را جذب کنند؛ در بودجه سال آینده که بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای کشور پیش بینی شده، خوزستان بعد از تهران و اصفهان رتبه سوم کشور را در این زمینه در اختیار دارد.

کعبی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه گمرک درآمد قابل ملاحظه ای برای استان کسب می شود، گفت: در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی چهار طرح و لایحه مهم در حال تصویب وجود دارد که یکی از آنها سیستم بانکداری است که بعد از گذشت سه سال هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است؛ لایحه های دیگر نیز قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در نهایت نیز صندوق مکانیزه فروش در زمینه مالیات است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار