تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۵۷۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس :
افراد مطلع اظهارات کلانتری را مبتدیانه توصیف می‌کنند
افراد مطلع  اظهارات کلانتری را مبتدیانه توصیف می‌کنندعضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: موضوع آب و راندمان محصولات کشاورزی یک بحث کارشناسی است و افراد مطلع و کارشناس مانند کلانتری مبتدیانه اظهار نظر نمی‌کنند.

سید راضی نوری صبح امروز درباره اظهارات رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست مبنی بر مازاد بودن 3 میلیارد مترمکعب از آب‌های خوزستان و هدررفت آنها در زمین‌های کشاورزی اظهار کرد: این اظهارات کلانتری ناشی از کم سوادی وی است و او اگر واقعاً مدافع محیط زیست کشور است باید بداند که ریزگردها و بدبختی‌ این روزهای خوزستان به خاطر چه چیزی است.

وی افزود: سد سازی‌های بی رویه و پروژه‌های غیرکارشناسانه انتقال آب در سال‌های گذشته سبب خشکی تالاب‌ها و تبدیل شدن آنها به کانون گرد و خاک شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزایش شوری آب خوزستان، نابودی نخلستان‌ها و ظهور پدیده‌های جدید آلودگی در خوزستان را از تأثیرات زیست محیطی انتقال آب بر شمرد و گفت: بهتر است که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به صورت کارشناسی اظهار نظر کند تا مانند وضعیت این روزها از اقدامات گذشته خودش انتقاد نکند.

وی لحن پاسخگویی و نحوه حرکات بدنی کلانتری در پاسخگویی به نمایندگان را بی احترامی به کل مردم خوزستان دانست و عنوان کرد: این رفتارها در شأن یک دولتمرد که باید وارث خون شهدایی مانند شهید رجایی باشد، نیست.

نوری خواستار برخورد رئیس جمهور با کلانتری شد و بیان کرد: روحانی باید با قاطعیت با افراد مغروری همچون کلانتری برخورد کند تا مردم به دولت امیدوار باشند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی درباره ادعای دیگر کلانتری مبنی بر آب اضافی خوزستان سبب کاهش راندمان محصولات کشاورزی استان شده است، اظهار کرد: اگر آب خوزستان کافی و با کیفیت باشد که باید راندمان تولیدات کشاورزی خوزستان بالا رود چرا که زمین مستعد است.

وی افزود: بالا رفتن شوری آب خوزستان بر اثر پیشنهادات کلانتری در دوران مسئولیت سبب کاهش راندمان تولیدات کشاورزی خوزستان شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس حیات و ممات اراضی کشاورزی را وابسته به میزان آب و کیفیت آن دانست و گفت: این موضوع یک بحث کارشناسی است و فکر نمی‌کنم شخصی که صاحب فکر و اطلاعات کافی باشد، این چنین مبتدیانه اظهار نظر کند.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر چراغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
1
خوزستان آب مازاد دارد!

آری جناب آقای کلانتری، اگر تشنگی مردم خوزستان در شهرها و روستاهای مختلف را در نظر نگیری، اگر جیره بندی آب در شهرهای مختلف خوزستان را در نظر نگیری، اگر آب های آلوده ای که مردم می نوشند را در نظر نگیری، اگر زمین های کشاورزی بی آب را در نظر نگیری، اگر خشکی دشت خوزستان و تالاب های بی آبش را در نظر نگیری، اگر مرگ تدریجی رودهای خوزستان را در نظر نگیری، اگر بحران گرد و غبار ناشی از بی آبی را در نظر نگیری و اگر هزار مورد دیگر و بحران های امنیتی و اجتماعی ناشی از بی آبی را در نظر نگیری، در این صورت خوزستان آب مازاد دارد و تو راست می گویی!
:
:
:
آخرین اخبار