تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۵۷۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلسه شورای اداری خوزستان؛
نماینده دشت آزادگان: مجوز انتقال آب خوزستان با لابی پشت پرده صادر شده است
نماینده دشت آزادگان در مجلس گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یک لابی پشت پرده سیاسی و بدون مطالعه، مجوز انتقال آب خوزستان را صادر کرده و گفته که انتقال آب از نظر محیط زیست جایز است و مشکلی ندارد در حالی که تاکنون در تاریخ سازمان حفاظت محیط زیست کشور صدور مجوز انتقال آب نداشته ایم. 
  
قاسم ساعدی در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به ترک جلسه شورای اداری با حضور معاون اول رئیس جمهور از سوی نمایندگان خوزستان اظهار کرد: ما وظیفه شرعی و قانونی خود دانستیم تا همان طور که با رئیس جمهور در صحن مجلس برخورد کردیم، به نمایندگی از مردم این جلسه را نیز کنیم و ترک جلسه به معنی آن است که قبول نداریم آب خوزستان منتقل شود. 
  
وی افزود: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یک لابی پشت پرده سیاسی و بدون مطالعه، مجوز انتقال آب خوزستان را صادر کرده و گفته که انتقال آب از نظر محیط زیست جایز است و مشکلی ندارد در حالی که تاکنون در تاریخ سازمان حفاظت محیط زیست کشور صدور مجوز انتقال آب نداشته ایم چون تالابها و رودخانه های خوزستان خشک هستند. 
  
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معیشت مردم خوزستان را گرفته اند ولی حالا حتی با این حداقلها نیز موافق نیستند و می خواهند خوزستان را به نابودی بکشانند و ما هم به مردم اعلام می کنیم که کلا دولت پشت پرده در حال بردن آب خوزستان است. 
  
ساعدی عنوان کرد: به احترام چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیتی که در خوزستان زیر بار گرد و غبار نفس می‌کشند جلسه شورای اداری را ترک کردیم چون می خواهیم به دولت اعلام کنیم که این ظلمی که در حق مردم خوزستان می شود نه در شان خوزستان است و نه در شان مردم آن. 
  
وی با بیان اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باید از مردم خوزستان خجالت بکشد، گفت: ایشان دیروز نامه ای محرمانه انتقال آب خوزستان را می دهد و امروز آمده تا مردم را زیارت کند. 
  
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کار آقای کلانتری برخلاف منویات مقام معظم رهبری است و وی خارج از چارچوب نظام عمل می کند. 
  
ساعدی خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم مردم خوزستان جلوی این کار را بگیرند تا درس عبرتی برای چنین افرادی با این تفکرات باشد.

نماینده اهواز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توجهی به وضعیت ریزگردها در خوزستان ندارد

نماینده اهواز در مجلس با بیان اینکه هر کدام از وزرای دولت به دنبال تامین آب مورد نیاز منطقه خود است، گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به جای انجام وظیفه اصلی خود اعلام‌ کرده که در خوزستان آب به اندازه کافی وجود دارد و می توان نسبت به انتقال آن اقدام کرد. 
  
جواد کاظم‌نسب الباجی در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل عملکرد بسیار ضعیف و ناشیانه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارسال نامه محرمانه به منظور انتقال آب از سرشاخه‌های کارون، اعتراض خود را با ترک‌ جلسه شورای اداری استان اعلام کردیم. 
  
وی افزود: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور توجهی به وضعیت ریزگردها در استان خوزستان و خشک شدن تالاب‌ها و نخلستان‌های این استان ندارد. 
  
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای کلانتری به جای انجام وظیفه اصلی خود اعلام ‌کرده که در خوزستان آب به اندازه کافی وجود دارد و می توان نسبت به انتقال آن اقدام کرد. 
  
کاظم‌نسب الباجی با بیان اینکه هر کدام از وزرای دولت به دنبال تامین آب مورد نیاز منطقه خود است، خاطرنشان کرد: آلایندگیهای نفت و نیشکر از نگاه آقای کلانتری دور مانده و در حال جفا کردن به حق خوزستان است.


نماینده مسجدسلیمان: نامه "انتقال آب" خلاف مصلحت خوزستان است

نماینده مسجدسلیمان با بیان اینکه نامه رئیس سازمان محیط زیست در بحث انتقال آب خلاف مصلحت خوزستان است، گفت: ما خجالت می کشیم که هر روز اعلام می کنند امروز میزان گرد و غبار موجود در هوای شهرهای خوزستان چندین برابر حد مجاز است ولی مسئولان با سربلندی به خوزستان بیایند و در نهایت چنین تصمیمی برای انتقال آب بگیرند. 
  
علی عسگر ظاهری در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس روز یکشنبه در صحن علنی پیام مردم خوزستان را به رئیس جمهور رساندند و اعتراض خود را نسبت به نامه صادر شده از سوی آقای کلانتری اعلام کردند. 
  
وی افزود: نامه رئیس سازمان محیط زیست خلاف مصلحت خوزستان است؛ امروز قصد اعلام اعتراض به معاون اول رئیس جمهور را داشتیم ولی چون خود آقای کلانتری در جلسه شورای اداری خوزستان حضور داشت به وی هم اعتراض کردیم. 
  
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما خجالت می کشیم که هر روز اعلام می کنند امروز میزان گرد و غبار موجود در هوای شهرهای استان خوزستان چندین برابر حد مجاز است ولی مسئولان با سربلندی به خوزستان بیایند و در نهایت چنین تصمیمی برای انتقال آب بگیرند. 
  
ظاهری با بیان اینکه جمع نمایندگان خوزستان تقاضای لغو این تصمیم گیری را دارند، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که رئیس جمهور و آقای جهانگیری پیام رسان خوزستان باشند و نسبت به لغو این تصمیم اقدام کنند و مطمئن باشند نمایندگان خوزستان با چنین تصمیماتی که با زندگی مردم بازی می کنند اصلا موافق نبوده و هیچ رضایتی ندارند.

نماینده ایذه: آبرسانی با بشکه و تانکر به مناطق خوزستان جای خجالت دارد

نماینده ایذه در مجلس با انتقاد از بردن صنایع فولاد و پتروشیمی به مناطق کویری و تأمین نیاز آب آنها از خوزستان تصریح کرد: با این وضعیت به مناطق خود خوزستان با بشکه و تانکر آبرسانی می کنند و این وضعیت جای خجالت دارد. 
  
هدایت الله خادمی در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما حتما به نامه آقای کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر وجود آّب مازاد در خوزستان و بلامانع بودن انتقال آب از این استان واکنش نشان می دهیم و روز گذشته نیز این واکنش را به رئیس جمهور داشتیم. 
  
وی افزود: این نامه نشان داد که به صورت هدفمند و سازمان یافته به مردم خوزستان آسیب کلی می زنند؛ آب خوزستان را برای تفریحات آبی، باغداری، کشاورزی و صنعت فولاد، پتروشیمی و غیره می برند. 
  
نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بردن صنایع فولاد و پتروشیمی به مناطق کویری و تأمین نیاز آب آنها از خوزستان تصریح کرد: با این وضعیت به مناطق خود خوزستان با بشکه و تانکر آبرسانی می کنند و این وضعیت جای خجالت دارد. 
  
خادمی بیان کرد: تالابهای هورالعظیم، شادگان و میانگران همه خشک شده و منبعی برای وقوع پدیده ریزگردها در استان خوزستان شده اند. 
  
وی ادامه داد: یک هزار و 980 میلیارد تومان بودجه جاده های ایران بوده ولی تنها 65 میلیارد تومان آن یعنی 23 هزارم درصد کل بودجه را به خوزستان اختصاص دادند؛ حتی از سهم بودجه راه آهن نیز صفر تومان به استان خوزستان اختصاص یافته است. 
  
نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی مردم خوزستان بدون هیچ خواسته ای اعلام می کنند که "اگر هوا نداریم ولی هواتو داریم"، نتیجه اش این بی مهری می شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار