تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۵۵۹۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران:
امکان تامین بیش از 70 درصد نیاز صنایع بالادستی نفت در داخل وجود دارد
سازندگان بسیار خوبی در کشور وجود دارند که می توانند در بالادست نفت، بسیار از مشکلات شرکت های تولیدی و بهره بردار ی را حل کنند
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: سازندگان بسیار خوبی در کشور وجود دارند که می توانند در بالادست نفت، بسیار از مشکلات شرکت های تولیدی و بهره بردار ی را حل کنند .

حمید بورد در نشست خبری که روز یکشنبه 14آبان ماه در حاشیه نهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازندگان باید به کیفیت و قیمت مناسب محصولات تولیدی خود توجه کنند تا بتوانیم با این شرکت ها همکاری مناسبی داشته باشیم. هرچند که اعتقاد داریم که باید از این شرکت ها در مقایسه با تولیدکنندگان خارجی حمایت خاصی انجام گیرد.

وی افزود: در حال حاضر می توان عنوان کرد که بیش از 70درصد از نیاز صنایع بالادستی صنعت نفت را می توان در درون کشور تامین کرد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران تصریح کرد: سازندگان بسیار خوبی در کشور وجود دارند که می توانند در بالادست نفت، بسیار از مشکلات شرکت های تولیدی و بهره برداری را حل کنند.

بورد با بیان اینکه همه نفت تولیدی شرکت نفت فلات قاره صادرات می شود، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم محصول با کیفیتی را به بازار عرضه کنیم.

وی ادامه داد: کار صادرات در دریا کار ساده ای نیست که خوشبختانه این کار توسط مجموعه فلات قاره به خوبی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در خصوص میدان نفتی اسفندیار، عنوان کرد: شرکت انرژی وال نروژ مذاکراتی با مجموعه شرکت نفت در خصوص توسعه میدان نفتی اسفندیار داشت که این مذاکره به دلایل فنی به نتیجه نرسید.

بورد گفت: در حال حاضر برنامه توسعه میدان نفتی قاره مجددا به شرکت نفت فلات قاره بازگشته است و اکنون در حال مذاکره با شرکت های نفتی داخلی و خارجی هستیم تا بتوانیم کار توسعه این میدان را دنبال کنیم.

وی افزود: کار توسعه میدان نفتی اسنفدیار کار پیچیده ای نیست زیرا سکوهای نفتی در نزدیکی این میدان مستقر هستند و فقط مشکل در بحث تامین سرمایه مورد نیاز برای توسعه این میدان است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه نمایشگاه صنعت نفتی که در اهواز برگزار می شود یک نمایشگاه بسیار کاربردی است، عنوان کرد: خوشبختانه هرساله نکات جدیدی در نمایشگاه مشاهد می شود که بسیار خوب است.

بورد تصریح کرد: سازندگان داخلی توان رقابت 100درصد با سازندگان خارجی را ندارند اما وضعیت سازندگان داخل به شکلی است که می توان از تولید آن ها استفاده کرد. صنعتگران داخلی می توانند با پیگیری و تلاش بیشتر کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقا دهند.

وی گفت: امروزه بسیاری از پمپ های فرآیندی در درون کشور ساخته می شوند و تولید کنندگان بسیار خوبی در این زمینه فعال هستند. همچنین شیرآلات که نیاز اصلی صنعت نفت است نیز در کشور ساخته می شوند و اکثرا نیز با کیفیت هستند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران بیان کرد: بیش از 70درصد از نیاز صنایع بالادست نفت را می توان در درون کشور تولید کرد. تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی نباید ترسی از شکست داشته باشند. مدیران و مجموعه های فنی کشور باید از سازندگان حمایت کنند زیرا این حمایت ها در نهایت به موفقیت ختم می شود.

بورد با بیان اینکه در حال حاضر در کشور مته، پمپ های فرآیندی، توربین و کمپرسور ساخته می شود، ادامه داد: از نظر پیچیدگی ساخت و تولید تجهیزات مکانیکی، ساخت توربین بسیار دشوار است اما خوشبختانه شاهد هستیم که در کشور توربین ساخته می شود و استراتژی حمایت از این ساخت ها نیز در مجموعه نفت فلات قاره وجود دارد.

وی اظهار کرد: در بخش هایی که تولید داخلی وجود دارد و اسامی سازندگان آن قطعات در لیست وزارت صنایع وجود داشته باشد بر اساس قانون اجازه نداریم تا با شرکت های خارجی همکاری داشته باشیم و از آنها خرید کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران تصریح کرد: این مساله مصوبه مجلس است و دولت نیز آن را ابلاغ کرده است. سازندگان باید در بحث برقراری ارتباط با شرکت هایی مانند شرکت نفت فلات قاره ایران دقت بیشتری به خرج دهند.

بورد اظهار کرد: با توجه به تغییر رویکردی که در بحث حمایت از تولیدکنندگان داخلی در مجموعه نفت فلات قاره در یک سال گذشته انجام گرفته است، بیشتر شناورهایی که در منطقه کار می کنند ساخت داخل هستند. همچنین بخش عمده ای از دکل ها و سرویس های حفاری که در منطقه کار می کنند نیز داخلی هستند.

وی با بیان اینکه حضور و ورود شرکت های داخلی برای همکاری با نفت دشوار است، اظهار کرد: استانداردهای نفتی بالاست و ورود شرکت های داخلی در این عرصه نیازمند رعایت این استانداردها است. این شرکت ها می توانند با تلاش بیشتر و با بالا بردن کیفیت تولیدات خود در این عرصه ورود کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار