تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۵۵۸۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت‌های نفتی حیات هورالعظیم را به مخاطره انداخته است
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از اینکه فعالیت‌های نفتی حیات تالاب هورالعظیم را به مخاطره انداخته است، گفت: ۶۰ درصد آب موجود در تالاب حاصل روانه کردن پساب‌های نیشکر بوده که حیات تالاب را نیز در معرض تهدید قرار می‌دهد.

جواد کاظم نسب الباجی با انتقاد از اینکه وزارت نفت نقش عمده ای در خشکی تالاب هورالعظیم دارد، گفت: هر چند وزارت نفت مدعی است نقشی در این موضوع ندارد اما فعالیت های نفتی در بستر تالاب حیات آن را به مخاطره انداخته است.

وزارت نفت دایک های مستقر در تالاب هورالعظیم را بازگشایی کند

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت نفت باید دایک هایی که بر روی تالاب هورالعظیم مستقر کرده را به منظور ورود آب بازگشایی کند، افزود: هر چند بارها نسبت به انجام فعالیت های نفتی در بستر تالاب مخالفت خود را نشان دادیم اما تاکنون راه به جایی نبرده است و همچنان وزارت نفت با استقرار دایک هایی در بستر تالاب فعالیت نفتی انجام می دهد.

وی ادامه داد: از رییس سازمان حفاظت محیط زیست تقاضا داریم با توجه ملی به تالاب هورالعظیم حقابه آن را تامین و از فعالیت های نفتی جلوگیری کند.

سازمان حفاظت محیط زیست به وظیفه خود در قبال تالاب هورالعظیم عمل نکرده است

 این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به وظیفه خود در قبال تالاب هورالعظیم عمل نکرده است، تصریح کرد: این تالاب بین المللی بوده و مردم از طریق آن امرار معاش می کنند اما متاسفانه کم توجهی نسبت به احیای آن، گسترش ریزگردها و بروز مشکلاتی برای استان خوزستان و همچنین استان های همجوار را به همراه داشته است.

تالاب هورالعظیم تنها مختص به خوزستان نیست

کاظم نسب الباجی با یادآوری اینکه تالاب هورالعظیم تنها مختص به خوزستان نیست، افزود: رییس سازمان حفاظت محیط زیست سابق، بارها اظهاراتی در مورد احیای 80 و 90 درصدی تالاب داشته این در حالی است که 60 درصد آب موجود در تالاب حاصل روانه کردن پساب های نیشکر بوده که حیات تالاب را نیز در معرض تهدید قرار می دهد.

وجود 7 کانون تولید گرد و غبار در خوزستان

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان وجود 7 کانون تولید گرد و غبار در خوزستان، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی برای کنترل کانون های داخلی اقدام به کاشت نهال کرده است.

سدسازی های کشور ترکیه، خشکی تالاب های عراق و ورود گرد و غبار خارجی به خوزستان

کاظم نسب الباجی با یادآوری اینکه سدسازی های کشور ترکیه خشکی تالاب های عراق و ورود گرد و غبار خارجی به خوزستان را به همراه داشته است، تصریح کرد: اگر محیط زیست خوزستان با مشکل مواجه شود آثار فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن متوجه تمامی کشور می شود بنابراین به صورت جدی نیاز است دیپلماسی کشور به موضوع سدسازی های کشور ترکیه ورودی جدی داشته باشد.

کشور عراق به راحتی می تواند ریزگردها را کنترل و مدیریت کند/ مشکلات امنیتی بهانه است

عضو مجمع نمایندگان یادآور شد: اینکه گفته می شود کشور عراق به دلیل مشکلات امنیتی و حضور داعش امکان کنترل ریزگردها را ندارد مورد تایید نیست زیرا در جنوب عراق داعش حضور نداشته و  این کشور به راحتی می تواند ریزگردها را کنترل و مدیریت کند از این رو مشکلات امنیتی بهانه است؛ می طلبد وزارت امور خارجه و دولت با برگزاری جلساتی با سران کشور عراق این موضوع را به آنها گوشزد کند.
:
:
:
آخرین اخبار