تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۵۵۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رویکرد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در بومی سازی تجهیزات مورد نیاز قابل تقدیر بوده است
خوزنیوز: دیار عصمتی مدیر دپارتمان نفت بازاریابی و فروش تجهیزات صنعت نفت شرکت پمپ ایران در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شرکت صنایع پمپیران در زمینه طراحی تولید و عرضه انواع پمپ های مورد نیاز صنایع نفت و گاز پالایش و پتروشیمی آب صنعت و معدن کشاورزی و محیط زیست مطابق با استانداردهای بین المللی کار خود را آغاز کرده است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تهران است و کارخانه شرکت نیز در شهر تبریز فعال بوده و هم اکنون ۴۰۵ نفر در این شرکت اشتغال دارند.

وی گفت: شرکت صنایع پمپیران از طریق نمایشگاه های تخصصی مطالعه بروشورهای تبلیغاتی و وب سایت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با این شرکت آشنا شده میتوان گفت  ارتباط پمپ ایران و شرکت مناطق نفت خیز جنوب از بعد فعالیت پمپ ایران در سال ۱۳۵۶ بین دو شرکت وجود داشته است و پمپیران پمپ های بخشی از پمپ های جنرال سرویس مورد نیاز شرکت مناطق نفت خیز جنوب را تامین نموده است.

وی گفت: اولین قرارداد مرتبط در حوزه تامین پمپ های فرایندی در از سال ۱۳۹۳ میان دو شرکت شده است. همچنین از مهمترین دستاوردهای همکاری با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب میتوان به بومی سازی طراحی و تولید پمپهای api610 سری bb3 برای نخستین بار در کشور اشاره کرد که با متریال دوبلکس و مقادیرNPHH3 بهینه سازی شده اند.

عصمتی گفت: در مدت همکاری میان دو شرکت ما توانسته ایم تجهیزات مختلفی همچون سه دستگاه الکتروپمپ APIسری bb3 با توان ۷۱۰ کیلووات، چهار  دستگاه الکتروپمپ APIسری bb43با توان ۱۳۲ کیلو وات و چهار  دستگاه الکتروپمپ APIسری bb1 با توان ۵۰۰ کیلو وات و همچنین ۱۶ دستگاه الکتروپمپ APIسری bb4 با توان ۷۵ کیلو وات را به منظور انتقال نفت خام برای شرکت مناطق نفت خیز جنوب تولید کنید.

وی افزود: همچنین در این میان ۲ دستگاه الکتروپمپ APIسری OH2 با توان ۴ کیلو وات و ۳دستگاه الکتروپمپ APIسری OH2 با توان ۱۸ و نیم کیلو وات نیز به منظور انتقال گازوئیل تولید شده است. هزینههای انجام شده در همین باره مجموعا ۱۵۳ میلیارد ریال برآورد میشود.

مدیر دپارتمان نفت بازاریابی و فروش تجهیزات صنعت نفت شرکت پمپ ایران  گفت: ما از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۶ دوره است که در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان حضور داشته ایم و با برپایی غرفه و نمایشگاه محصولات خود نقش خود را در برگزاری و رونق این نمایشگاه ایفا نموده ایم. بر اساس تجربه شش دوره حضور می توان گفت که ما از برگزاری نمایشگاه رضایت را در حد مطلوب داشته ایم اما در برخی موارد ارائه دیرهنگام جانمایی دیرهنگام غرفه ها مشکلات زیادی در برنامه ریزی فعالیت ها برای شرکت کنندگان ایجاد نموده است. درخواست ما از برگزارکنندگان و برنامه ریزان این نمایشگاه این است که یک ماه پیش از شروع نمایشگاه محل دقیق و پلان غرفه ها را مشخص و به شرکت کنندگان اعلام کنند.

عصمتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رویکرد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال های اخیر و به ویژه در بومی سازی تجهیزات مورد نیاز قابل تقدیر بوده است و این شرکت سهم مطلوبی را در تقویت تولیدات داخلی داشته است. خوشبختانه سازندگان داخلی تجهیزات دوار به ویژه پمپ ظرفیت، دانش و تجربیات گرانبهایی را در خود دارند که با حمایت شرکت های همچون شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب امکان مشارکت افزونتر تولید کنندگان داخلی فراهم خواهد آمد.
:
:
:
آخرین اخبار