تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۸۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نداشتن نقدینگی و تاخیر در وصول مطالبات؛ مانع پیشروی تولیدکنندگان داخلی
خوزنیوز: عبدالصمد خنفری مدیر عامل شرکت ایران حفاران گفت: شرکت ایران حفاران یکی از شرکتهای بومی استان خوزستان می باشد که به تولید و ساخت قطعات درون چاهی و سرچاهی در صنعت نفت مشغول بوده و هم اکنون حدود ۹۹ نفر در این شرکت اشتغال دارند.

به گزارش خوزنیوز؛ مدیر عامل شرکت ایران حفاران گفت: متاسفانه تحریم های یک طرفه آمریکا موجب بروز برخی کمبودها در کشور ما شد و ما نیز به عنوان یک ایرانی که با تاسیس این شرکت دنبال تولید قطعات بومی رفع نیازهای داخلی صنعت نفت باشیم. به واقع آشنایی و ارتباط ما نیز با مراجعه به شرکت حفاری و آگاهی از کمبود های ناشی از تحریم ها ایجاد شد.

وی ادامه داد: اولین ارتباط ما در سال ۱۳۷۴ با شرکت حفاری شکل گرفت و بررسی و اطلاع از کمبود های موجود در این صنعت منجر به انعقاد قرارداد ساخت یک دستگاه لینیر هنگر شد.

خنفری گفت: خوشبختانه ارتباط و همکاری ما با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب دستاوردهای بزرگی داشته است این ارتباط کاری موجب شده است که شرکت ایران حفاران ۲۳ قلم از اقلام حفاری را در داخل کشور تولید به خودکفایی رساند. حجم کالاهای تحویل شده به شرکت مناطق نفت خیز جنوب هم اکنون از مرز یک میلیون قطعه و دستگاه بالاتر رفته است که این خود نشانگر ارتباط و همکاری تنگاتنگ میان ما می باشد.

وی در مورد مشارکت شرکت ایران حفاران در نمایشگاه نفت خوزستان گفت: ما تاکنون دو دوره در نمایشگاه نفت به صورت چشمگیر حضور داشته ایم و برآورد ما از این حضور رضایتی در حد متوسط بوده است.

این تولیدکننده قطعات صنعت نفت با اشاره به مشکلات موجود و موانع پیش روی تولیدکنندگان داخلی گفت : یکی از مشکلات تولید کنندگان نداشتن نقدینگی و تاخیر در وصول مطالبات است. رضایتمندی ما از ارتباط با شرکت مناطق نفت خیز جنوب به نحوی متاثر از شیوه پرداخت مطالباتمان است چرا که  اگر مطالبات سازندگان و شرکتهای خوزستانی به موقع پرداخت گردد یقیناً شاهد شکوفایی چشمگیر استان خوزستان خواهیم بود.

:
:
:
آخرین اخبار