تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۳۵۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خرمشهر:
وزیر راه به قول‌های خود در خصوص راه‌های خرمشهر عمل نکرده است
از وزیر راه ناراحت هستم زیرا به قول‌های خود در زمینه مرتفع کردن مشکلات و معضلات خرمشهر بخصوص در بحث راه‌های این شهرستان عمل نکرده است
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با گلایه از وزیر راه و شهرسازی گفت: از وزیر راه ناراحت هستم زیرا به قول‌های خود در زمینه مرتفع کردن مشکلات و معضلات خرمشهر بخصوص در بحث راه‌های این شهرستان عمل نکرده است.

عبدالله سامری با بیان این‌که دولت تدبیر و امید باید پای کار بیاید و مشکلات راه‌ها و بحث لایروبی اروند را حل کند، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی قول‌هایی در خصوص حل مشکلات راه‌های خرمشهر داده بود اما در این زمینه هیچکدام از قول‌ها عملی نشد.

وی افزود: تنها موردی که در این زمینه عملی شد، پیگیری‌های خاصی بود که در سال 93 در زمینه احداث پایانه مرزی شلمچه، برای تردد و سفر مردم به عتبات عالیات بود اما اجرای این پروژه نیز کار شاهکاری نبوده است.

سامری تصریح کرد: با توجه به هجمه ورود تریلی‌ها و ماشین‌های سنگین به بندر خرمشهر و شلمچه، احداث پایانه مرزی، کمترین اقدامی بود که می‌توانست انجام بگیرد.

وی با اشاره به این‌که تریلی‌ها و ماشین‌های سنگین برای ورود به هر شهرستان باید عوارض دهند، گفت: با توجه به مستندات کافی که در سال 93 گردآوری شده، در آن سال حدود 115 هزار دستگاه تریلر وارد خرمشهر شد که اگر بخواهیم برای هر خودرو حدود 20 هزار تومان عوارض در نظر بگیریم، بالغ بر 200 میلیارد تومان در سال 93 باید به خرمشهر عوارض پرداخت می‌شد.

سامری ادامه داد: اگر وزیر راه و شهرسازی عنوان می‌کند که پایانه در خرمشهر ساخته، هزینه‌کرد ساخت پایانه حدود 30 تا 40 میلیارد تومان است اما درآمدهایی که می‌شد فقط از تریلرها برای شهرستان به دست آورد، حدود 200 میلیارد تومان بود و تأثیر بسزایی در توسعه خرمشهر داشت ولی این مساله هم محقق نشد.

وی با اشاره به اهمیت لایروبی اروند عنوان کرد: دولت باید پای کار بیاید و اروندرود را لایروبی کند زیرا بهترین زیرساختی که دولت می‌تواند برای توسعه آبادان و خرمشهر مهیا کند، بحث لایروبی اروندرود است و این مساله به توسعه منطقه آزاد نیز کمک می‌کند.

سامری با بیان این‌که منطقه آزاد اروند ابتدا برای لایروبی اروند ورود کرده بود، اظهار کرد: وزارت امور خارجه منطقه آزاد اروند را از این کار منع و اعلام کرد که باید وزارت امور خارجه با دولت مقابل یعنی عراق به مذاکره بپردازد. بعد از ورود وزارت امور خارجه به این مساله، منطقه آزاد نیز دیگر اقدامی برای لایروبی اروند انجام نداد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم تا زیرساخت‌ها برای توسعه استان به خصوص شهرهای خرمشهر و آبادان مهیا کند که لایروبی اروند یکی از مهمترین این مسائل است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
کدام وزیر ورییس جمهور به قولهای خود در مورد خرمشهر وکل خوزستان عمل کرد که این دومش باشه
:
:
:
آخرین اخبار