تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۳۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس راه خوزستان عنوان کرد
کاهش 176 کشته با بستن کمربند ایمنی صندلی عقب خودرو
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: استفاده سرنشینان عقب خودرو از کمربند ایمنی از مرگ سالانه 176 نفر جلوگیری می‌کند.

قاسم قدرتی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان صندلی‌های عقب خودرو سالانه از مرگ 176 نفر معادل 29 درصد و مجروح شدن 424 نفر در استان جلوگیری می‌کند.
وی توضیح داد: 29 درصد عوامل مرگ در تصادفات رانندگی ضربه به سر و 33 درصد به دلیل شکستگی‌ها متعدد بوده است، بخش عمده‌ای از این افراد سرنشینان عقب خودرو بوده‌اند که از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌اند.
قدرتی اجرای قانون جدید راهنمایی رانندگی را در کاهش حوادث بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: در 9 ماهه نخست امسال از تعداد کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای استان 99 نفر معادل 14 درصد و از تعداد مجروحان تصادفات 457 نفر معادل 23 درصد کاسته شده است.
عضو کمیته ایمنی راه‌های خوزستان گفت: بر اساس جدول جدید قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی جرایم رانندگی در قالب 171 کد جریمه و در سه بخش کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری، مناطق آزاد تجاری و صنعتی و سایر شهرها و راه‌های روستایی تقسیم شده است.
وی همچنین در مورد اعمال قانون اظهار کرد: در هشت ماه ابتدای امسال با ۶ هزار و ۶۸۹ نفر از رانندگان اتوبوس‌هایی که از کمربند ایمنی برای سرنشینان خود استفاده نکرده‌اند، برخورد قانونی شد و ۱۴۹ هزار و ۶۹۲ فقره جریمه برای رانندگان خودروهای سواری شخصی که سرنشینان جلو و عقب آن‌ها از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌اند صادر شده است.
قدرتی از توقیف گواهینامه ۳۹ نفر از رانندگانی که میزان نمره منفی آن‌ها به حد نصاب رسیده بود خبر داد و تاکید کرد: این رانندگان به مدت سه ماه توقیف گواهینامه حق رانندگی ندارند.
این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از پارامترهایی که در تمام دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد رابطه بین هزینه تخلف و میل به انجام آن است؛ به گونه‌ای که هر چه هزینه بالا‌تر برود میل به ارتکاب تخلف نیز کاهش می‌یابد.
به گفته وی، اغلب رانندگان قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند، آمار‌ها نیز نشان می‌دهد که تعداد رانندگان متخلف حرفه‌ای یا حادثه ساز کمتر از ۵ پنج درصد کل رانندگان کشور است و ناهنجاری‌های ترافیکی و تصادفات ناشی از بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی و خطای این دسته از رانندگان است.
وی تاکید کرد: هدف قانون، حفظ جان رانندگان قانونمند و ناامن کردن فضا برای رانندگان متخلف است.
:
:
:
آخرین اخبار