تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۳۲۷۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان عنوان کرد؛
تنوع سرمایه گذاری در آبادان و خرمشهر با استقرار گیت های گمرک
با استقرار گیت های گمرک در دروازه های ورودی و خروجی شهرهای آبادان و خرمشهر، معیشت و تنوع سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این ۲ شهر بهبود می یابد
فرماندار آبادان گفت: با استقرار گیت های گمرک در دروازه های ورودی و خروجی شهرهای آبادان و خرمشهر، معیشت و تنوع سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این ۲ شهر بهبود می یابد.

عزیزاله شهبازی اظهار کرد: تا پیش از سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان، موضوع منطقه آزاد اروند به جهت محدود بودن حیطه مسئولیت آن بر شهرهای آبادان و خرمشهر به طور عملی کار و نقش ویژه و مهمی را در مباحث مختلف ایفا نمی کرد به طوری که در آخرین سرشماری جمعیتی، آبادان دارای رشد منفی بود.

وی با اشاره به موضوع توسعه جغرافیایی منطقه آزاد اروند به کل شهرهای آبادان و خرمشهر در نخستین سفر رئیس جمهور به استان خوزستان (۲۵ دی ماه سال ۹۲) عنوان کرد: اعمال سیاست های دولت در خوزستان و به ویژه در شهرهای آبادان و خرمشهر سبب ماندگاری و افزایش جمعیت شد، که این افزایش در سال ۹۲ بیش از ۲۰ درصد بود.

شهبازی تصریح کرد: اتفاقات خوبی که مجموعه دولت برای مردم آبادان و خرمشهر (منطقه آزاد اروند) رقم زد، علاوه بر ایجاد برخی توقعات در میان مردم، سبب امیدواری و ایجاد بسترهای گوناگون شد.

فرماندار آبادان گفت: پس از تسری محدوده منطقه آزاد اروند یکی از اقدامات مهمی که در دستور کار مدیران این منطقه قرار گرفت، بحث ایجاد گیت های گمرکی در مبادی خروجی و ورودی منطقه بود که به رغم هزینه بر بودن آن در حوزه های مختلف، اما مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند این ریسک را پذیرفت تا در جهت رونق کسب و کار و آسایشی که برای مردم شهرهای آبادان و خرمشهر فراهم می شود، این کار مهم و ماندگار هر چه سریعتر عملیاتی و انجام شود.

وی بار دیگر با اشاره به هزینه بر بودن این اقدام مهم و اساسی افزود: آنچه که از این اقدام برداشت می شود، ارتقای وضعیت معیشت مردم و فزونی تنوع سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی در این منطقه به جهت استراتژی بودن آنها است.

به گفته فرماندار آبادان، با انجام این کار، ۲ شهر آبادان و خرمشهر با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر می توانند بخشی از رنج ها و سختی های گذشته خود را جبران کنند.

شهبازی ادامه داد: مجموعه نماینده دولت در شهرستان آبادان در زمینه آنچه که می تواند به عمران، آبادانی و افزایش سطح رضایتمندی مردم منجر شود، با هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند همراه و همگام خواهد بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار