تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۳۰۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
در نظارت نباید به دنبال مچ گیری از مدیران باشیم
نظارت نباید به معنای ترس باشد بلکه معنای آن باید همکاری و رویکردی پیشگیرانه باشد، نه به دنبال آن باشیم که مدیری تخلف کند و پس از آن مچ گیری کنیم
استاندار خوزستان گفت: نظارت نباید به معنای ترس باشد بلکه معنای آن باید همکاری و رویکردی پیشگیرانه باشد، نه به دنبال آن باشیم که مدیری تخلف کند و پس از آن مچ گیری کنیم.

غلامرضا شریعتی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی خوزستان که شب گذشته (14 شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امر بازرسی و تلاش در جهت انجام صحیح کارها ازمواردی است که به طور جدی و اساسی در تمام کشورها به آن پرداخته می شود و توسعه جامعه بدون آن امکان پذیر نیست.

وی افزود: حاکم بودن سلامت اداری و روند صحیح در امور اداری یکی از لازمه های توسعه صحیح اقتصادی است؛ در جامعه ای که زمینه فساد وجود داشته باشد، هر چقدر سرمایه گذاری شود، توسعه صورت نمی گیرد و حتی اگر رشدی نیز حاصل شود، توسعه نخواهد بود و رفاه اجتماعی تحقق پیدا نمی کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر نقش سلامت اداری در توسعه گفت: توسعه در یک جامعه بدون فساد یا کم فساد شکل می گیرد و رفاه اجتماعی تحقق پیدا می کند. سلامت اداری در هیچ جامعه ای بدون نظارت امکان پذیر نیست و به همین جهت لازم است که سیستم های نظارتی وجود داشته باشند و فعالانه درجهت جلوگیری از فساد تلاش کنند.

شریعتی ادامه داد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی جامعه، لازم است سیستم های نظارتی گسترده تر شده و از سوی دیگر به تکنولوژی نیز مجهزتر شوند زیرا هزینه در این خصوص هیچوقت به هدر نمی رود. همان گونه که سیستم های ایمنی از اتفاقات بزرگ در صنایع جلوگیری می کنند، باید این سیستم های نظارتی نیز در سیستم اداری وجود داشته باشند تا از فسادهای بزرگ که در کشور رخ داده است، جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: هر چقدر که سیستم های نظارتی دقیق تر کار کنند، سلامت اداری بیشتر می شود و به دنبال آن توسعه، افزایش می یابد و اثربخشی سرمایه گذاری بیشتر می شود؛ تجربه این امر را ثابت کرده و در جوامع مختلف با یک دلار سرمایه گذاری نیز تاثیرگذار است. پس از جنگ جهانی دوم در طرح مارشال 121 میلیون دلار سرمایه گذاری شد، در افغانستان بسیار بیش از این سرمایه گذاری شد ولی این سرمایه گذاری ها تاثیر نداشت زیرا سیستم اداری درست و صحیح عمل نمی کرد.

وی ادامه داد: سلامت کار امری بسیار مهم است که همه باید از آن برخوردار باشند و خود سیستم های نظارتی و سیستم های حاکمیت نیز به نظارت نیاز دارند تا مشکلی پیش نیاید. اگر در این سیستم ها اشکالی رخ دهد، سرمنشائی برای تمام فسادهای دیگر خواهد بود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: نظارت نباید به معنای ترس باشد بلکه معنای آن باید همکاری و رویکردی پیشگیرانه باشد، نه به دنبال آن باشیم که مدیری تخلف کند و پس از آن مچ گیری کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار