تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مذاکره سازمان بنادر کشور با طرف عراقی برای لایروبی اروند
با لایروبی مسیر اروندرود ظرفیت خطوط کشتی های ورودی به بندر افزایش یافته و به ظرفیت سال های پیش از جنگ تحمیلی باز می گردد
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت:این سازمان در خصوص لایروبی اروندرود با طرف عراقی مذاکراتی انجام داده است که با راه اندازی مرکز مشترک پیگیری این طرح در بندر خرمشهر، روند اجرایی آن، سرعت بیشتری می گیرد.

محمد سعیدنژاد دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح های بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران گفت:با لایروبی مسیر اروندرود ظرفیت خطوط کشتی های ورودی به بندر افزایش یافته و به ظرفیت سال های پیش از جنگ تحمیلی باز می گردد.

وی ادامه داد:با لایروبی کامل اروندرود، کشتی های 15 تا 20 هزار تن نیز می تواند در بندر خرمشهر پهلوگیری کند.

سعیدنژاد همچنین راه اندازی دفتر مشترک پیگیری لایروبی اروند رود با مشارکت ایران و عراق در خرمشهر را گام موثر این سازمان برای لایروبی این رودخانه عنوان کرد و گفت:این دفتر از نظر این سازمان آماده بهره برداری است و با توجه به بازدید طرف عراقی از آن و مذاکرات انجام شده، امیدواریم طی هفته های آینده این دفتر بهره برداری رسمی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنانش مهم ترین برنامه این سازمان در شهرستان خرمشهر را شناورسازی مغروقه های باقی مانده از جنگ تحمیلی دانست و گفت:این طرح هم اینک در مسیر اروند رود در حال اجرا است و ما براساس سیاست های دولت میزان فعالیت سازمان بنادر را افزایش داده و تاکنون 31 فروند شناور از رودخانه اروند خارج شده و 12 فروند نیز طی سه سال گذشته خارج شده است.

سعیدنژاد افزود: قرارداد خارج سازی مغروقه های اروندرود نیز در حال انعقاد است که طی عملیات اجرایی آن هفته های آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور تصریح کرد:راه اندازی موزه دریایی خرمشهر با مشارکت سازمان میراث فرهنگی و تامین زیرساخت های مورد نیاز، این شهرستان به مقصد گردشگری و موزه کشتیرانی کشور تبدیل می شود.

سعیدنژاد افزود: راه اندازی موزه دریا و موزه جنگ در بندر خرمشهر می تواند نقش موثری در جذب گردشگر و توسعه تحقیقات فرهنگ و تاریخ دریانوردی ایران ایفا کند.

محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور به همراه هیات همراه از موزه جنگ، موزه دریا و پنج طرح عمرانی در بندر و دریانوردی دیدن کرد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: لایروبی اروند
:
:
:
آخرین اخبار