تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۷۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز با سرمایه گذاری کره جنوبی اجرا می‌شود
استاندار چهارمحال وبختیاری از آغاز عملیات اجرایی پروژه ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد به اهواز در دهه فجر و یا اواخر سالجاری با سرمایه گذاری یک شرکت از کره جنوبی خبرداد
استاندار چهارمحال وبختیاری از آغاز عملیات اجرایی پروژه ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد به اهواز در دهه فجر و یا اواخر سالجاری با سرمایه گذاری یک شرکت از کره جنوبی خبرداد.

قاسم سليماني دشتكي در ديدار با رئيس شركت سرمايه گذار كره اي و شركت ساخت و زيربناهاي حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي تأكيد كرد: با اجراي اين طرح ملي، اتصال ريلي استان هاي مركزي كشور مانند اصفهان، چهارمحال و بختياري به خوزستان و آب هاي آزاد امكان پذير شده و تحول بزرگي در زمينه حمل بار و مسافر، كاهش تلفات جاده اي، هزينه حمل و نقل و همچنين صرفه جويي ارزي مي شود.

وي افزود: اين پروژه يكي از مصوبات سفر دولت يازدهم به چهارمحال و بختياري بوده كه پس از سفر رئيس جمهوري تلاش هاي زيادي از سوي مسئولان استان، وزارت راه و شهرسازي، سازمان مديريت و برنامه ريزي و صندوق توسعه ملي براي دريافت موافقت كميسيون ماده ۲۱۵، ثبت پروژه و رديف دار شدن آن در بودجه سال جاري صورت گرفته و با پيگيري وزارت راه و شهرسازي تشكيل كنسرسيوم داخلي و خارجي متشكل از سرمايه گذاراني كه اجراي طرح را به عهده بگيرند، انجام شده است.

سليماني دشتكي تصريح كرد: تاكنون سه كنسرسيوم ايراني براي اجراي اين طرح تشكيل و شركت "دي لم" كره جنوبي نيز به عنوان سرمايه گذار اصلي اين پروژه تعيين شد.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: پروتكل اجرايي اين خط راه آهن در سفر رئيس جمهوري كره جنوبي به ايران با رئيس جمهوري ايران امضا شده است.

وي اضافه كرد: در بازديد شركت سرمايه گذار كره جنوبي از اين پروژه علاوه بر ايستگاه باري سفيد دشت در كنار صنايع فولاد و سيمان، يك ايستگاه باري در فرخشهر و ايستگاه مسافري اين خط ريلي نيز در شهركرد ايجاد مي شود.

سليماني دشتكي عنوان داشت: بر اساس توافق صورت گرفته با شركت سرمايه گذاري كره اي در اين نشست، تا هفت ماه آينده مطالعات لازم درمورد شرايط اجرا، تأمين منابع و مطالعات فازهاي مختلف طرح انجام و پس از آن مراحل اجراي طرح آغاز خواهد شد.
مرجع / خبرانلاین
برچسب ها: راه اهن ، اصفهان ، اهواز
:
:
:
آخرین اخبار