تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۵۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با دریافت ابلاغ رئیس کل گمرک ایران؛
فعالیت بازارچه مرزی اروندکنار به طور رسمی آغاز شد
فرماندار آبادان با اشاره به دریافت ابلاغ رئیس کل گمرک کشور توسط این فرمانداری گفت: بر این اساس فعالیت بازارچه مرزی اروندکنار به طور رسمی آغاز شد
فرماندار آبادان با اشاره به دریافت ابلاغ رئیس کل گمرک کشور توسط این فرمانداری گفت: بر این اساس فعالیت بازارچه مرزی اروندکنار به طور رسمی آغاز شد.

عزیزاله شهبازی افزود: با پیگیریهای مستمر استاندار خوزستان و دریافت موافقت رئیس کل گمرک کشور بر استقرار نماینده این سازمان در بازارچه مرزی اروندکنار، امروز ابلاغیه این موافقت نامه به طور رسمی به فرمانداری ویژه شهرستان آبادان واصل شد.

وی اظهار کرد: پارسال کار ساخت و افتتاح بازارچه مرزی اروندکنار(از توابع شهرستان آبادان) از محل اعتبارات استانداری و شهرستان به انجام رسید.

شهبازی با اشاره به مجاورت این بازارچه در کنار بندر تجاری شهر اروندکنار تصریح کرد: در بازارچه مرزی اروندکنار با دوهزار مترمربع زیر بنا و صرف اعتباری معادل ۱۰ میلیارد تومان، ۳۲ غرفه ساخته شده است و چند بنگاه اقتصادی بزرگ همچون اتاقهای بازرگانی آبادان، خرمشهر، اهواز و اتحادیه صنوف اهواز و تعاونیهای مرزی فرم واگذاری این واحدها را امضا کرده اند.

وی یادآور شد: از این پس فعالیت تجاری از طریق بازارچه مرزی اروندکنار و راه آبی اروند رود به مبلغ ارزی پنج میلیون دلار در سال انجام می شود.
 
فرماندار آبادان گفت: به طور قطع با این اقدام، کسب و کار اهالی منطقه رونق چشمگیری پیدا می کند و وضعیت معیشتی مردم رو به بهبودی می رود.

شهبازی با تقدیر از همراهی و حمایت استاندار خوزستان و رئیس کل گمرک ایران در تسهیل، سرعت بخشی و اعلام موافقت برای شروع فعالیتها از این مرز آبی افزود: امید می رود تا شیرینی و حلاوت این کار که در راستای تحقق و اجرای فرمان رهبری مبنی بر اقدام وعمل بوده به کام مردم این منطقه خوش آید.

وی اظهار کرد: این فرصتی مغتنم برای صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه مرزی اروندکنار  و وسیله خیری برای بهبود معیشت و زندگی مرزنشینان اروندکناری است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار