تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۴۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«کلیچه» سوغات جدید خرمشهر در نوروز ۹۵
متأسفانه عکس کلیه نقاط توریستی کشور که از فراورده‌های بومی حمایت دوچندان می‌شود، در خرمشهر از این‌گونه تولیدات تاکنون حمایتی صورت نگرفته است
متأسفانه عکس کلیه نقاط توریستی کشور که از فراورده‌های بومی حمایت دوچندان می‌شود، در خرمشهر ازاین‌گونه تولیدات تاکنون حمایتی صورت نگرفته است.

«کلیچه» سوغات جدید خرمشهر در نوروز ۹۵

افزايش قابل‌ملاحظه مصرف و فروش خرما در خرمشهر به‌ویژه در ایام نوروز نشان‌دهنده افزايش تمايل مردم و گردشگران به خريد این محصول پرفایده هم برای مصرف وهم به‌عنوان سوغات شهرستان خرمشهر است.

بنابراین گزارش اما شهروندانی هم وجود دارند که بدون حمایت‌های دولتی اقدام به نشان دادن ذوق خود در استفاده از خرما و تبدیل آن به یک سوغات محلی پرفایده و گاها پرسود می‌نمایند.

محمدی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: گردشگران به دلیل عدم تخصص در انتخاب نوع خرما مناسب مصرف و همچنین عدم جابجایی و نگهداری مناسب با مشکلاتی ازجمله ترشیدگی خرما یا آفت‌زدگی آن پس از رسیدن به شهرهای خود می‌شوند.

این تولیدکننده خرمشهری کلوچه خرمایی ( کلیچه) در ادامه گفت : ما برای تسهیل در امر استفاده و نگهداری از خرما به‌طوری‌که از خاصیت آن چیزی کاسته نشود اقدام به تولید این فراورده بسیار لذیذ نمودیم.

وی افزود: این فراورده با استفاده از خرما ، آرد درجه‌یک و همچنین کنجد تهیه می‌شود که علاوه بر تأمین نیازهای اساسی بدن می‌توان به‌عنوان یک میان وعده سرشار از انواع ویتامین و مواد مغذی از آن استفاده نمود.

محمدی تصریح کرد: متأسفانه عکس کلیه نقاط توریستی کشور که از فراورده‌های بومی حمایت دوچندان می‌شود ، در خرمشهر ازاین‌گونه تولیدات تاکنون حمایتی صورت نگرفته است.

وی گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته کلوچه خرمایی ( کلیچه ) با استقبال خوب مسافران و گردشگران مواجه شده به‌طوری‌که در ایام نوروز تولید آن را به ۳۰ برابر ماه‌های دیگر می‌رسانیم.

مرجع / نسیم خرمشهر
برچسب ها: خرمشهر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
4
4
این محصول سوغات دزفول است و نه خرمشهر. و کلیچه هم همان کلوچه در زبان محلی دزفولی است
حسین
|
Germany
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
2
0
این که همون کلیچه دزفوله
مهدی
|
United States of America
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
1
0
کلیچه سوغات دزفول است نه خرمشهر
لااقل می خوایم سوغاتی به اسم شهرهای استان یه چیزی باشه از استانهای دیگه نه خود خوزستان
وگرنه توی خود نادری هم کلوچه فروشی هست به اسم دزفول
خرمشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
2
با سلام گرچه دوتای ما خوزستانی هستیم ولی خرما مال خرمشهر وابادان هم استانی عزیز وکلیچه مال سالهای دور خرمشهر شادگان و ابادان
:
:
:
آخرین اخبار