تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۸۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتظارات مردم خوزستان از مجلس دهم
مجلس آینده باید تکلیف سازمان محیط‌زیست را روشن کند
مردم خوزستان خواستار رسیدگی به عدم پاسخگویی سازمان عریض و طویل محیط‌زیست به معضلات بهداشتی آب و هوا به ویژه پدیده گردوغبار شدند
مردم خوزستان خواستار رسیدگی به عدم پاسخگویی سازمان عریض و طویل محیط‌زیست به معضلات بهداشتی آب و هوا به ویژه پدیده گردوغبار شدند.

این روز‌ها در حالی مردم استان خوزستان در تب و تاب تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار دارند که پدیده گردوخاک بار دیگر میهمان ناخوانده این سرزمین شده است.

گردوخاکی با وجود گذشت سال‌ها از بروز آن، و همچنین برگزاری ده‌ها جلسه و همایش همچنان به معضل لاینحل تبدیل شده است.

در ادامه گفت‌و‌گوی خبرنگاران با مردم در خصوص انتظارات جدی آن‌ها از نمایندگان مجلس آینده بیشترین درخواست و مطالبه جدی مردم پاسخگو کردن مسئولان به ویژه سازمان عریض و طویل محیط‌زیست در خصوص معضلات بهداشتی آب و هوا و کم‌کاری مسئولان برای رفع این مشکلات است.

سعید رضایی یکی از شهروندان اهوازی در خصوص مهم‌ترین درخواست خود از نمایندگان مجلس آینده گفت: مهم‌ترین انتظار من به‌عنوان یک تحصیل‌کرده، پاسخگو کردن مسئولان نسبت به مسائل و مشکلات موجود است.

وی افزود: انتظار جدی از نمایندگان خود داریم با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و قانون‌گذاری، سازمان محیط‌زیست را وادار به فعالیت بیشتر در خصوص حل مشکلات جدی در بحث آلایندگی‌ها و به ویژه پیدا کردن راهکاری برای پدیده مخرب ریزگرد‌ها کنند.

مینا اسکندری دیگر شهروند اهوازی نیز در این باره گفت: پدیده ریزگرد‌ها مردم خوزستان را دچار انواع بیماری‌های تنفسی و عروقی کرده اما متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست.

وی افزود: چرا مسئولان نسبت به تامین حداقل امکانات برای مردم جهت اطلاع از میزان آلایندگی و خطرات بهداشتی آن اهمال کاری می‌کنند.

سودابه موسوی نیز در این باره خاطرنشان کرد: مردم باید در استان خوزستان به نمایندگان شجاع و غیر وابسته به دولت رای بدهند.

وی افزود: نمایندگانی که به دولت وابسته و اهل تعارف و معامله باشند از حق مردم محروم خوزستان هیچ‌گاه دفاع نکرده‌اند.

مرتضی محبی دیگر شهروند اهوازی ساکن در منطقه گلستان نیز در این باره گفت: مردم با چشمان باز به نماینده مقتدر و غیر وابسته رای بدهند.

وی افزود: تعهد و ایمان بالای یک نماینده می‌تواند او را در پیگیری و گرفتن حق مردم از دولت استوار‌تر کند.

سهیل همتی نیز در این باره گفت: خوزستان مشکلات زیادی دارد اما مهم‌ترین معضل آن وضعیت نامناسب آب و کمبود این ماده حیاتی است که باعث شده پدیده ریزگرد‌ها علاوه بر عوامل خارجی عامل داخلی پیدا کند.

وی افزود: مردم انتظار دارند که نمایندگان منتخب خود، با قاطعیت و کار‌شناسانه دولت را در خصوص رفع این مشکلات وادار به پاسخگویی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان سازمان محیط‌زیست به ویژه خانم ابتکار هیچ تحرکی در خصوص حل مشکلات زیست‌محیطی این استان انجام نداده‌اند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار