تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۵۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست وزیر بهداشت با ایتام خرمشهر مطرح شد:
لزوم تلاش برای ارتقای رفاه خرمشهر و آبادان
وزیر بهداشت در نشستی که در مؤسسه خیریه با حضور ایتام تحت پوشش آن برگزار شد بر لزوم تلاش برای ارتقای رفاه و خدمات به مردم خوزستان به ویژه خرمشهر و آبادان تأکید کرد
وزیر بهداشت در نشستی که در مؤسسه خیریه با حضور ایتام تحت پوشش آن برگزار شد بر لزوم تلاش برای ارتقای رفاه و خدمات به مردم خوزستان به ویژه خرمشهر و آبادان تأکید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش در مؤسسه خیریه اهل بیت (ع) خرمشهر حضور پیدا کرده و نشستی را با متولیان، خیران و افراد تحت پوشش از جمله کودکان یتیم داشت.

در این نشست صمیمی که فرمانداران خرمشهر و آبادان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و متولیان بهداشت منطقه حضور داشتند، مسئول بهداشت این مؤسسه از پیگیری های درمانی انجام شده برای کودکان یتیم تحت پوشش و همکاری مؤسسه نوآورلان سلامت در راستای درمان آنها مطالبی را بیان کرد.

کم رنگی حضور مدیران خوزستانی تاثیر گذار در آبادنی  خوزستان

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این نشست به وجود مدیران رده بالا و تأثیرگذار کشوری که از میان مردم خوزستان برخواستند اشاره کرد و گفت: آن طور که به نظر می رسد این مدیران بیشتر خدماتی در سطح ملی ارائه می دهند و اگر توجهی به این استان می کردند ما اینک شاهد این وضعیت در شهرهای مختلف خوزستان نبودیم.

سید حسن هاشمی  آوارگی و سایر مشکلات ایجاد شده برای مردم خوزستان به ویژه مردم خرمشهر و آبادان در پی جنگ تحمیلی را یادآور شد و گفت: مشکلاتی که از قبل از جنگ بخاطر امکان بهره گیری طبقاتی از امکانات موجود وجود داشته و با آغاز جنگ نیز افزایش یافتند، این منطقه را نیازمند کمک های و اقدامات ویژه کرده است.

رونق اقتصادی مهمترین عامل در توسعه منطقه

وزیر بهداشت این نکته را نیز متذکر شد که اشتغال و رونق اقتصادی و رفاه مردم، اصل کارساز و تاثیر گذار برای بهبود شرایط است و پالایشگاه و سرمایه گذاری های خارجی می تواند زمینه رونق دو شهر خرمشهر و ابادان را فراهم سازد.

وی اظهار کرد: اگر مسئولان به صورت هماهنگ و متحد به توسعه آبادان و خرمشهر فکر کنند، این دو شهر به سرعت رشد خواهند کرد.

هاشمی در ادامه از خدمات موسسه نواوران سلامت (مؤسسه متشکل از پزشکان داوطب برای ارائه خدمات رایگان در مناطق محروم) تقدیر کرد، اما ارائه این گونه خدمات را ناکافی دانست.

وی توسعه اقتصادی منطقه را مهمترین عامل برای بهبود شرایط بهداشتی و درمانی دانست و با بیان اینکه باید برای این منطقه کار بیشتری انجام می شده تا اکنون نیازمند کمک نوآورن سلامت نباشیم، اظهار کرد: امیدواریم حداقل در حوزه سلامت و بهداشت و درمان طی سال های آینده با اجرای طرح های موجود، کارهای انجام نشده در این مدت جبران شود.

وی در ادامه بیان کرد: ظرف دو تا حداکثر سه سال آینده حدود یک هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت آبادان و خرمشهراضافه خواهد شد و کمتر از یکسال دیگر نیز تمام منطقه تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی قرار خواهند گرفت  و برای همه مردم منطقه پرونده الکترونیکی تشکیل خواهد شد.

هاشمی همچنین از وضعیت فاضلاب های منطقه به عنوان یک چالش و مشکلی رایج در استان یاد کرد و گفت: وضعیت فاضلاب عاملی اصلی در شکل گیری بیماری هایی همچون وبا است که باید به صورت جدی به رفع این مشکل توجه داشت.

خدمات حوزه سلامت دولت تدبیر و امید بی سابقه است

فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست خدمات دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و درمان را منشا خیرات و برکات بسیار دانست و گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت با وجود اینکه خزانه یا خالی را تحول گرفته بود، عزم خود را جزم کرد  و تحولی در حوزه درمان ایجاد کرد.

ولی اله حیاتی اجرای طرح تحول سلامت را یادآور شد و آن را عاملی در ایجاد بارقه امید در دل مردم به ویژه روستائیان  و افراد کم بضاعت دانست.

فرماناد خرمشهر همچنین به تحولات ایجاد شده در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره و اظهار کرد: آنطور که مشاهده می شود زیرساخت های بهداشتی خرمشهر از دو هزار به ۱۰ هزار متر مربع افزایش می یابد و بیمارستان شهید موسوی خرمشهر نیز تحولی در نطام سلامت خرمشهر قلمداد می شود.

وی ادامه داد: همچنین در خرمشهر به صورت همزمان کلینیک جراحی قلب با همکاری وزارت بهداشت وسازمان منطقه آزاد اروند در دست احداث است.

وی همچنین با بیان اینکه تحولات دیگری در پسابرجام با تلاش دولت یازدهم پیش رو است، خاطر نشان کرد: تمام این اقدامات و تحولات در راستای تقویت نظام است و نمی توان برای آنان که سعی در کم نشان دادن خدمات این دولت دارند توجیه قابل پذیرش یافت.

در ادامه این نشست با اهدای لوح یادبود از سوی مؤسسه خیریه اهل بیت(ع) خرمشهر  از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تقدیر شد و توسط وزیر نیز از عاملان ایجاد تحول در حوزه سلامت در منطقه اروند و همراهان حمایت کننده از موسسه خیریه اهل بیت(ع) خرمشهر همچون علیرضا آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و اسامعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند  نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار