تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۱۵۰۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر:
۲۵۰ برنامه به مناسب دهه فجر در خرمشهر اجرا می‌شود
فرماندار خرمشهر گفت: بیش از۲۵۰ برنامه به مناسب دهه فجر در این شهرستان اجرا می‌شود
فرماندار خرمشهر گفت: بیش از۲۵۰ برنامه به مناسب دهه فجر در این شهرستان اجرا می‌شود.

ولی الله حیاتی  روز دوشنبه در مراسم زنگ انقلاب در جمع دانش آموزان  مدیران شهری و فرماندهان نظامی و انتظامی این شهر با یادآوری پیروزی انقلاب اسلامی به نقش کلیدی بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: امام با نیتی نیکو اینچنین انقلابی را بنیان نهاد که اینک ما و شما دانش آموزان، وارثان آن هستیم و باید بدانیم که رمز بقای این انقلاب پایمردی به آرمان های آن امام سفر کرده است.

حیاتی از ولایت  فقیه به عنوان عمود انقلاب یاد کرد و لزوم پیروی و طبعیت از رهبری را برای صیانت از این انقلاب شکوهمند را به دانش آموزان و جمع حاضر گوشزد کرد.

وی در ادامه حضور حماسی و پرخورش مردم در تمام صحنه ها را یادآور شد و گفت: انقلاب متعلق به مردم است و این انقلاب بدون حضور مردم  معنا و مفهوم  پیدا نمی کرد و همه باید بدانند زمینه برای حضور مردم به عنوان پشتوانه اصلی انقلاب باید فراهم باشد.

فرماندار خرمشهر در ادامه به مقایسه حکومت حکام طاغوت پیش از پیروزی انقلاب با نظام اسلامی پرداخت و بیان کرد: ایران که در گذشته زیر سلطه استکباری آمریکا اداره می شد امروز در اوج قله های مقاومت و شرافت ایستاده و به عنوان تعیین کننده ای مهم در معاملات بین المللی قلمداد می شود.

وی افزود: امروز در مقام تصمیم گیری قدرت های جهانی باید نظر ایران لحاظ شود چرا که میزان تاثیر گذاری کشور ایران برای همگان روشن شده است.

حیاتی تاکید کرد: جایگاه فعلی ایران مدیون امام راحل، خون های به زمین ریخته شده شهدا و رهبری است.

فرماندار خرمشهر همچنین در حاشیه مراسم آیین نواختن زنگ انقلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی اجتماعی و افتتاح پروژه ها در حوزه شهرستان خرمشهر اجرا خواهد شد.

حیاتی در ادامه بیان کرد: از جمله برنامه های اجرا شده می توان به  جنگ های شادی در مدارس، در اماکن عمومی و افتتاح پروژه های عمرانی، غبار روبی گلزار شده و دیدار با خانواده شهدا و  برنامه های شاد و متنوع دیگری اشاره کرد.

اتحاد برای عبور از گردنه ها 

دیدار با امام جمعه از دیگر برنامه های درنظر گرفته برای نخستین روز از طلوع انقلاب در خرمشهر بود، فرماندار در این دیدار نیز اطلاعت از رهبری را رمز پیروزی انقلاب قلمداد کرد و گام نهادن در مسیر اطلاعت از رهبری را از وظایف امروز وارثان انقلاب دانست.

حیاتی، دلیل حضور در این مجلس منتصب به رهبری  را تجدید عهد و پیمان دوباره با آرمان امام راحل و مقام معظم رهبری اعلام کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: وظیفه همه ما است که با اتحاد  و در سایه رهبری این انقلاب را از گردنه های حساس عبور دهیم و  در مسیرعزت و اعتلا و جاودانگی انقلاب اسلامی گام برداریم.

لزوم توجه به قشر آسیب پذیر

امام جمعه خرمشهر نیز در این مراسم به فضلیت های اخلاقی متقین و وعده های پرودگار در مورد عاقبت این افراد را یادآور شد و انفاق و گره گشایی از مشکل نیازمندان را از مهمترین تکالیف مسلمانان برشمرد.

حجت الاسلام سید نبی موسوی فرد توجه به قشر ضعیف و آسیب پذیر را از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری دانست و بر لزوم توجه به قشرهای آسیب پذیر جامعه و لزوم ارائه  برنامه در این راستا تاکید کرد.

وی به اعمال تحریم ها و فشارها به کشور ایران در سال های اخیر اشاره و خطاب به مدیران عنوان کرد: درتمام ادارات باید زمینه را برای خدمت به مردم فراهم ساخت.

امام جمعه خرمشهر، ترویج اسلام و مذهب تشییع در سراسر جهان را از پیامدهای شکل گیری و قدرت گرفتن انقلاب اسلامی ایران دانست و در ادامه بیان کرد: اعمال فشارها و علم کردن دشمنانی همچون عربستان برای مقابله با ایران نشان دهنده هراس دشمنان از ترویج دین اسلام است که قشر تحصیل کرده غرب به سمت آن گرایش می یابند.

وی برنامه ریزی برای مقابله با توطئه دشمنان برای تحریف اسلام، تضعیف عقاید و براندازی انقلاب را به عنوان یک وظیفه ضروری در شرایط فعلی قلمداد کرد.

مدیران در امر انتخابات اعمال نفوذ نکنند

موسوی فرد در ادامه به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: ما باید خود رابرای دو انتخابات بزرگ آماده کنیم و در ین راستا هم به عنوان شخصیت حقیقی و هم به عنوان شخصیت حقوقی نسبت به انتخابات وظایفی را بر عهده داریم.

امام جمعه خرمشهر، انتخاب فرد اصلاح را از وظایف حقیقی هر مدیر به عنوان یک شهروند دانست و در ادامه بیان کرد: و به عنوان یک مدیر و مسئول با توجه به شخصیت حفوقی باید شرایط را برای برگزاری انتخابات شایسته فراهم کنید.

وی تاکید کرد: هیچ مدیری در زمان انتخابات حق دخالت و اعمال نفوذ و و یا در اختیار قرار دادن امکانات دولتی به کاندیدی خاص را ندارند.

موسوی فرد از همه مدیران، تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات را خواستار و متذکر شد: اگر این انتخاب حداکثری رقم بخورد برای چندمین بار پایه های نظام مستحکم خواهد شد.

برگزاری رژه خودرویی در مرکز شهر و همچنین ادای احترام مسئولان شهری به شهدا در گلزار شهدای خرمشهر از دیگر برنامه های صبح روز ۱۲ فرودین امسال بود.
 
در نخستین روز از دهه مبارک فجر در خرمشهرمراسم مختلفی برنامه ریزی شده بود، نخستین برنامه اجرا شده در این نخستین صبح پیروزی انقلاب، نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان پسرانه شهید آر هاشم خرمشهر بود.

ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط دانش آموزان بسیجی، پخش سرود ملی و آهنگ های انقلابی، سخنرانی فرماندار و نواختن زنگ انقلاب از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار