تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۰۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افت فشار آب آشامیدنی خرمشهر و گلایه های شهروندان
جمعی از شهروندان خرمشهری وضعیت تامین آب شرب و سیستم جمع آوری فاضلاب را نابسامان دانسته و از گرفتگی معابر هنگام بارندگی ابراز نارضایتی می کنند
جمعی از شهروندان خرمشهری وضعیت تامین آب شرب و سیستم جمع آوری فاضلاب را نابسامان دانسته و از گرفتگی معابر هنگام بارندگی ابراز نارضایتی می کنند.

جمعی از شهروندان خرمشهری ساکن مناطق مختلف شهر با گلایه از وجود نابسامانی در شبکه آب و فاضلاب، از قطعی مکرر آب آشامیدنی شهر خبر می دهند.

یکی از شهروندان خرمشهری ساکن در منطقه مولوی از قطع شدن مکرر آب در خرمشهر اظهار نارضایتی کرد و گفت: آب آشامیدنی خرمشهر روزانه بیش از دو سه بار قطع می شود.

محمدحسن منعم افزود: طی هفته های گذشته، برخی مواقع تا سه روز آب آشامیدنی این منطقه قطع بود و حتی برای انجام کارهای روزمره نیز با مشکل مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: در این چند روز مجبور بودیم برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز، آن را بشکه ای خریداری کنیم و برای شست و شوی ظروف و لباس ها نیز با مشکل مواجه شدیم.

یکی دیگر از شهروندان خرمشهری ساکن در منطقه پیش ساخت نیز گفت: شکستگی لوله های آب خیابان های اصلی منطقه را به اداره آب و فاضلاب اطلاع دادیم، ولی برای تعمیر آن مسئولی حضور نیافت.

امیر چوپانی افزود: سرریز شدن آب ناشی از شکستی لوله آب علاوه بر قطعی آب آشامیدنی مردم منطقه، تردد شهروندان را با نیز با مشکل جدی مواجه کرد.

یکی از شهروندان خرمشهری ساکن خیابان 40 متری (سایت اداری) نیز می گوید:حدود دو ماه است که لوله آب خیابان 40متری نزدیک شرکت نفت و گاز اروند شکسته شده که با وجود تماس و مراجعه مکرر شهروندان با اداره امور آب، تاکنون فردی برای تعمیر این لوله در محل حضور نیافت.

حسین کریمی افزود:از نشتی این لوله آب علاوه بر خراب شدن آسفالت، از جیب بیت المال نیز، هدر می رود.

وی از کیفیت بد آب آشامیدنی در خرمشهر انتقاد کرد و گفت:اتصالات لوله ها و کنتورهای آب به علت نبود کیفیت، آسیب دیده است.

انتقاد اهالی منطقه معمره صنگور، عباره، شنه و محرزی خرمشهر از قطعی مکرر آب

جمعی از اهالی منطقه محرزی خرمشهر نیز در خصوص قطعی مکرر آب در منطقه خود گلایه کردند.

آنان می گویند:آب آشامیدنی اهالی این منطقه از نهر ششم تا نهر سیزدهم که بیش از یکهزار و 400 خانوار در آن سکونت دارند در شبانه روز قطع شده و شهروندان، تنها در شبانه روز حدود نیم ساعت فرصت دارند تا آب آشامیدنی مورد نیاز خود را ذخیره کنند.

یکی از اهالی منطقه محرزی گفت:دو سال است که شهروندان ساکن در منطقه با مشکل افت فشار آب مواجهند و با وجود مراجعه مکرر به اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر، فرمانداری و سایر سازمان های مربوطه، نتیجه ای مبنی بر رفع این مشکل حاصل نشده است.

عبدالحسین دریس یکی از اهالی منطقه شنه گفت:به دلیل کمبود آب و قطعی آب مکرر برای شست و شوی لباس، حمام و ظرف و ظروف از آب انهار استفاده می کنیم که این امر باعث شده اکثر خانواده ها بیماری های پوست و مو دچار شوند.

وی گفت:این موضوع با شبکه بهداشت نیز مطرح شده و در جریان بیماری های پوست و مو خانواده ها هستند.

یکی دیگر از اهالی این منطقه محرزی گفت:بیشترین بحران بی آبی در انهار 9 و 10 بوده که 300 خانوار در این منطقه زندگی می کنند.

عبدالعلی مطوری افزود:با مراجه به دفتر امام جمعه، چند شب گذشته امام جمعه شهر در این منطقه حضور یافت و با آبفا هماهنگ کرد که با آب تانکر به این منطقه آبرسانی کنند، ولی تنها همان شب آب تانکر سیار به اهالی داده شد.

فرسودگی شبکه آب مینوشهر از توابع شهرستان خرمشهر دغدغه اهالی این منطقه را دوچندان کرده است

جمعی از مردم مینوشهر از قطعی مکرر آب و مشکلات و کم آبی در مناطق راس جنوبی، رویس طئمه، ام العجاج و قانمیه ابراز نارضایتی می کنند.

یکی از شهروندان مینوشهری در این باره می گوید:قطعی مکرر آب آشامیدنی در منطقه راس جنوبی مردم این منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

محسن شیلی زاده افزود: قطع آب آشامیدنی ساعت ها به طول می انجامد و این باعث می شود که مسافت زیادی را تا مرکز شهر برای تهیه آب آشامیدنی طی کنیم.

وی اضافه کرد:برخی اهالی وسیله ایاب و ذهاب ندارند و مجبورندبرای شست و شوی ظروف و لباس خود از آب انهار اقدام کنند.

حسین بیراوی یکی دیگر از اهالی قانمیه می گوید: بارها برای رفع مشکل افت فشار و قطعی آب به اداره امور آبفا مینوشهر مراجعه کردیم ولی تاکنون این مشکل پا بر جا است.

یکی از اهالی منطقه 'ام العجاج' نیز گفت: افت فشار آب از مشکلات عمده مردم این منطقه است و مردم برای تهیه آب شرب مجبورند هر بشکه 20 لیتری را هفت هزار ریال خریداری کنند و برای خانواده پنج یا شش نفر یک تا دو بشکه جوابگو نیست.

عبدالخالق بچاری افزود: اهالی این منطقه برای تهیه آب آشامیدنی علاوه بر متحمل شدن هزینه خرید آب، طی کردن مسافت های طولانی، فشار مضاعفی را بر آنها وارد می کند.

وی گفت: اگر این وضعیت کمبود آب و افت فشار آب آشامیدنی ادامه یابد، بسیاری از اهالی، منطقه را ترک می کنند و به مناطق دیگر مهاجر می کنند.

وی از مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند و اداره امور آبفا استان و شهرستان خرمشهر خواست، برای تامین اعتبار برای اصلاح شبکه اقدام عاجل کنند.

40 درصد شبکه آبرسانی خرمشهر فرسوده است

رییس اداره امور آبفای خرمشهر نیز با بیان اینکه 40 درصد شبکه آب آشامیدنی خرمشهر به دلیل فرسودگی هدر می رود، گفت:برای اصلاح شبکه آب شهرستان خرمشهر دوهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

عبدالرحیم هلالی شلمچه، شنه، محرزی، قسمت شمالی مولوی، بهروز، ویلا، و کوی کارکنان برق را از مناطق بحرانی خواند و گفت:این مناطق به دلیل نداشتن شبکه و فرسودگی شبکه آب با بحران کم آبی رو به رو هستند.

هلالی با بیان قطعی آب در منطقه مولوی و برخی از مناطق خرمشهر گفت:به دلیل ریزش خط فاضلاب منطقه سنتاب و مسدود شدن خروجی فاضلاب و پس زدن در برخی از منطقه مولوی این اداره ناچار به حفاری به عمق 4.5 متر و به طول 30 متر کرد و به دلیل قدیمی بودن شبکه هم مرز با خط اصلی 16 اینچی شکسته شد.

وی گفت:پس از تعمیر فاضلاب در این منطقه اقدام به تعمیر خط 16 اینچی شروع کرده و این موضوع باعث شد که آب این منطقه قطع شود.

وی با بیان اجرای طرح آبرسانی در خرمشهر، ادامه داد:ساخت و تکمیل خط انتقال آب از میدان شهید مطهری تا منطقه تجاری شلمچه، طرح آبرسانی در شبکه توزیع منطقه شنه و محرزی و طرح توسعه شبکه آب در نقاط پراکنده از طرح های آبرسانی در دست اجرا است.

رییس اداره امور آبفای شهرستان خرمشهر وسعت شبکه آبرسانی مینوشهر را نیز 80 کیلومتر عنوان کرد و گفت:از این میزان 56 درصد به میزان 45 کیلومتر شبکه آبرسانی مینوشهر اصلاح شده و 35 درصد آن باقی مانده است.

هلالی میزان اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه ابرسانی مینوشهر را 105 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:خط انتقال یکهزار و 700 متر از منطقه دیرفارم تا ایستگاه پمپاژه به قطر 500 میلیمتر باید احداث شود تا مشکل قطعی اب مناطق بحرانی مرتفع گردد.

رییس اداره امور آبفا خرمشهر همچنین با بیان اجرای شبکه آبرسانی منطقه شنه و محرزی گفت:در منطقه شنه و محرزی به خصوص نهر 9 و 10 به دلیل وجود اشتراک غیرمجاز، از نظر فنی کامل نیست و نیاز به اصلاح و توسعه دارد.

هلالی افزود:با توجه به افزایش جمعیت و ساخت و سازهای جدید، اهالی این منطقه اقدام به کشیدن خطوط غیر مجاز به قطر کم از شبکه شده اند که این مشکل باعث افت شدید آب و قطعی مکرر آب در این شبکه شده است.

وی شمار اشتراک های غیر مجاز در منطقه شنه، محرزی و کوی آریا را سه هزار فقره خواند و گفت:در این مناطق به دلیل نبود شبکه فنی و استاندارد، اهالی رغبتی خرید انشعاب مجاز ندارد.

هلالی، از شهروندان خرمشهری خواست با رعایت صرفه جویی در مصرف آب از استفاده از انشعابات غیر مجاز خودداری کنند.

وی در ادامه گفت: انشعابات غیر مجاز علاوه بر افت فشار آب، آلودگی آب آشامیدنی شهروندان را به همراه داشته و ضایع شدن حقوق مشترکان را به همراه دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب خرمشهر تصریح کرد:85 درصد آب آشامیدنی خرمشهر از آب الغدیر تامین شده و 15 درصد مابقی نیز آب شیرین کن خرمشهر وارد شبکه می شود.

از 33 هزار مشترک آب در شهرستان خرمشهر پنج هزار مشترک غیر مجاز وجود دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: خرمشهر ، قطعی آب
:
:
:
آخرین اخبار