تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۰۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر‌کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان:
آثار جنگ تحمیلی بر پیکره خرمشهر دیده می‌شود
این وضعیت سزاوار مردم خرمشهر نیست و باید با همت عمومی مابقی کارهای بر زمین مانده را به انجام برسانیم
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به اینکه خرمشهر در جنگ تحمیلی تمام زیرساخت‌های خود را از دست داد گفت: هنوز آثار جنگ بر پیکره این شهر دیده می‌شود.

پیمان کاظمی‌نژاد شب گذشته در آئین معارفه شهردار خرمشهر در محل فرمانداری ویژه این شهرستان وضعیت کنونی خرمشهر را ناخوشایند خواند و افزود: این وضعیت سزاوار مردم خرمشهر نیست و باید با همت عمومی مابقی کارهای بر زمین مانده را به انجام برسانیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه جلب رضایت مردمی از مهم‌ترین امور شهرداری‌ها به شمار می‌رود، اظهار کرد: از آنجاییکه شهرداری‌ها نقش کلیدی در عمران و آبادانی شهر‌ها بر عهده دارند لذا در صورت کسب رضایتمندی مردم در حقیقت رضایت آنان از نظام حاصل شده است.

وی وظایف شهرداری‌ها را بسیار حساس خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهری مانند خرمشهر امور عمرانی و شهری نیاز به نظارت و رسیدگی بیشتری دارد لذا لزوم انتخاب شهرداری با تجربه کافی و شجاعت لازم برای انجام امور در چارچوب قوانین و مقررات به عهده وزارت کشور سپرده شد.

مدیر‌کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به انتخاب «محمدعلی دوایی‌فر» به عنوان گزینه نهایی شهردار خرمشهر یادآور شد: وی تجربه تصدی شهرداری چندین شهر از جمله دزفول، بروجرد، دو منطقه از شهر مقدس مشهد و ریاست اداره آبفا در دو شهر استان خوزستان، قائم مقامی و معاونت فنی شهرداری اهواز را در کارنامه خود دارد.

به گفتهٔ کاظمی‌نژاد دوایی فر از نیروهای رسمی وزارت کشور و آگاه به قوانین و مقررات شهرداریهاست که می‌تواند خدمات ارزشمندی را به خرمشهر ارائه کند، لوایح و مستنداتی که از سوی شهرداری برای تصویب به اداره‌کل امور شهری ارائه می‌شود پس از تایید استاندار برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به موضوع انحلال شورای اسلامی خرمشهر افزود: متاسفانه فرآیند طی شده در خرمشهر منجر به انحلال شورای شهر شد که در ‌‌نهایت با تایید حکم از سوی شورای حل اختلاف مرکز به وزارت کشور ابلاغ شد.

به گفته وی براساس ماده 85 قانون شورا‌ها در چنین شرایطی استاندار به عنوان جانشین شورای شهر یکی از وظایف‌اش انتخاب شهردار است ضمن آنکه لوایح و تمام موارد و مسایل شورا‌ها را نیز دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم خرمشهر حق بزرگی بر گردن مردم ایران و خوزستان دارد، اظهار کرد: این شهر در بحث خدمات رسانی و کمک به زائران برای شرکت در اجتماع عظیم اربعین حسینی اربعین مایهٔ افتخار جامعهٔ تشیع است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به حادثه ناگوار و حزن انگیز منا، بر اهیمت هر چه پررنگ‌تر و باشکوه‌تر برگزار شدن آئین اربعین حسینی تاکید کرد.

وی از خرمشهر به عنوان دروازه تشیع به میهن اسلامیمان نام برد و تصریح کرد: میزبانی زائران اباعبدالله الحسین (ع) افتخار بزرگیست که نصیب خرمشهری‌ها شده است و امید می‌رود همانگونه که مردم این شهر در جنگ سربلند بودند، به عنوان پایگاه مقاومت ایران در آیئن اربعین حسینی نیز سربلند و موفق باشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار