تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار اصفهان: دیر بجنبیم اصفهان، اهواز می‌شود
اگر نسبت به فرسایش خاک و بیابان زایی استان بی تفاوت باشیم تا 5 سال دیگر نیازی نیست به اهواز برویم و ببینیم مشکلات گردوغبار آنجا چیست، بلکه اهوازخود بخود به اصفهان می آید!
استاندار استان اصفهان گفت: اگر برای مقابله با بیابان زایی دیر بجنبیم زمانی نمی پاید که اصفهان مثل اهواز می شود.

رسول زرگرپور صبح  روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح ده هزارهکتاری بیابان زدایی دشت سگزی اصفهان گفت: بنده به عنوان  نماینده دولت در استان معضل زیست محیطی اصفهان را بارها در هیات دولت به عنوان یک مسئله اولویت دارمطرح کرده ام و سر انجام رای اعتماد کرفته ام  در حالی که خیلی ها انتظار داشتند مشکلات اقتصادی استان را در هیات دولت مطرح کنم!

زرگرپور اظهار داشت: مهمترین پروژه اولویت دار در استان اصفهان در حال حاضر طرح مقابله با بیابان زایی  است و ازهمین منطقه سگزی که امروز گام اول آن را آغاز می کنیم اعلام می نمایم اگر نسبت به فرسایش خاک و بیابان زایی استان بی تفاوت باشیم تا 5 سال دیگر نیازی نیست به اهواز برویم و ببینیم مشکلات گردوغبار آنجا چیست، بلکه اهوازخود بخود به اصفهان می آید!

استاندار اصفهان با بیان اینکه پدیده بیابان زایی سالانه 5 تا 10 میلیون دلار خسارات به تاسیسات پایگاه هوایی هشتم شکاری وارد می کند خاطر نشان ساخت: متاسفانه هرچه جلوتر می رویم ضرر و زیان های ناشی از بیابان زایی تصاعدی حرکت می کند.

زرگرپور همچنین یادآور شد: طی دوسال آینده با کمک منابع طبیعی و مشارکت مردم، سازمان ها و سمن ها 10 هزار هکتار بیابان زدایی انجام می دهیم اما این کار با امکانات دولتی بیش از 10 سال طول می کشد، تازه معلوم هم نیست نتیجه کارش چه شود؟!

وی تاکید کرد: مقابله با بیابان زایی به یک تفکر جهادی نیاز دارد و من از شهرداری، بسیج سازندگی و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان می خواهم که این مشکل را جدی بگیرند.

استاندار اصفهان استفاده از پساب فاضلاب را از سوی کشاورزان غیر قانونی اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: این آب باید به مدت دوسال در اختیار منابع طبیعی قرار گیرد تا منطقه آباد شود.

زرگر پور همچنین اشاره داشت: وقتی انسان کوره های گچ را می بیند دل آدم ریش می شودکه با طبیعت و سرزمین چه کرده اند!

وی گفت: ما با مردم دعوا نداریم اما نسبت به جابجایی و استفاده از شیوه های نوین آن حرف داریم.

به گفته استاندار اصفهان برخی افراد طی سالیان اخیر درختان تاغ زیادی را برای تهیه زغال قطع کرده اند و این مسئله، مشکلات را زیاد تر کرده است.

وی مستقیماً از نیروی انتظامی استان خواست این افراد را شناسایی تا کسی جرات نکند به منابع طبیعی تعرض نماید!

زرگر پور همچنین گفت: با منابع طبیعی قرارگذاشتیم دنبال تکنولوژی جدید باشیم و هرکه طرحی نو داشت استانداری و منابع طبیعی حمایت می کند و اراضی در اختیار افراد قرار می دهد.

وی سر انجام یکبار دیگر تاکید کرد بیابان زدایی مهمترین مسئله زیست محیطی استان اصفهان است و اگر اراده جهادی پشت آن باشد اقدامات نتیجه می دهد!  

مرجع/ سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
4
بله دیگه ، با به تاراج بردن سرچشمه های رود کارون بیابان زدایی کنید،
اهواز و در کل خوزستان ، تا قبل از اینکه آب کارون رابه اصفهان انتقال بدن با مشکلات زیست محیطی از جمله گردوغبار مواجه نبود این تحفه ایی بود که زیاده خواهی های شما اصفهانی ها ،گردوغبار را به دامان ما خوزستانی ها انداخت، واگرنه ما تا قبل از این نمیدانستیم گردوغبار یعنی چی؟
اصفهان کویری، از قدیم ایام با گردوغبار آشنا بود
اکنون از برکت به تاراج بردن سرچشمه های کارون، گلستان شده. بیخود به مردم استان خود و استانهای دیگر القا نکنید که یه زمانی هلند بودید الان دارید کویر میشید .
:
:
:
آخرین اخبار