تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:
آب 220 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری تامین نشده است
خوزنیوز: وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: قرار داد تامین آب 320 هزار هکتار از این طرح را با سازمان آب و برق خوزستان انعقاد کردیم اما توافق 220 هزار هکتار باقی مانده به دلیل نداشتن اطلاع رسانی در مرکز میسر نشد.

آب 220 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری تامین نشده است

به گزارش خوزنیوز، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نخستین همایش بررسی ابعاد مختلف طرح 550 هزار هکتاری در تالار اجتماعات امام رضا (ع) اهواز امروز سه شنبه 26 آبان ماه سال جاری، اظهار داشت: این طرح پیش از اینکه اقتصادی و زیر بنایی باشد طرحی استمراری است و همکار ی موثر و حضور مردم را قبل از شروع عملیات و ورود همکاران به عرصه را می طلبد و همکاری و حضور موثر در امر بهره برداری را بعد از اجرای این طرح را طالب است.

وی عنوان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات سال 1392 این طرح متوقف شد اما دولت یازدهم تمام مقدمات کار را محیا کرد و قرار داد تامین آب 320 هزار هکتار در خوزستان و ایلام را منعقد کرد. ما 2 سال فرصت را تا به امروز برای اجرای این طرح در 320 هزار هکتار را از دست داده ایم اما امید داریم جبران این زمان از دست رفته را با کار و تلاش امروز داشته باشیم.
 
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: قرار داد تامین آب 320 هزار هکتار از این طرح را با سازمان آب و برق خوزستان انعقاد کردیم اما توافق 220 هزار هکتار باقی مانده به دلیل نداشتن اطلاع رسانی در مرکز میسر نشد.

وی تصریح کرد: اکنون مطلوب ترین راندمان تسطیح اراضی این طرح کشاورزی به صورت لیزری اجرا می شود.

حجتی با بیان این که یکی از مشکلات ما عدم اختصاص آب 220 هزار هکتار از این طرح است، افزود: در خصوص این 220 هکتار کم توجهی شده است، با توجه به اطلاعات وزارت نیرو این مقدار زمین تحت قرارداد آب و برق خوزستان  کشت می‌شود. در مرکز با کنار گذاشتن محدودنگری باید در مورد تامین آب این 220 هزار هکتار به تفاهم برسیم. ما در این خصوص تعهد داریم نسبت به بیانات رییس جمهور در مجامع عمومی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: پس از نقشه برداری و طراحی هندسی نخستین هدف یکپارچه سازی این اراضی منقطع در طرح تسطیح همیاری مردم  می باشد که در یک چارچوب هندسی تمام ابعاد زمین از حالت غیرقابل دسترسی به حالت مورد قبول قرار گیرد. همچنین عملیات اجرایی این طرح به صورت یکپارچه اجرا شده است که مهمترین مبحث آن بخش عمده زه کشی زیرزمینی است.

حجتی خاطر نشان کرد: تا به امروز 160 هزار هکتار عملیات زیرساخت طرح 550 هزار هکتاری انجام شده است که در این راستا نسبت به سال گذشته افزایش 9 میلیون تنی محصولات را خواهیم داشت.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: انتقال آب در برخی مناطق کشور به صورت تحت فشار و کم فشار اجرا می‌شود، امید داریم درسطح کشور از پایاب سدها، آب را به وسیله لوله ها به سیستم کم فشار و تحت فشار انتقال دهیم.

به گزارش خوزنیوز؛ صبح امروز اولین همایش ملی بررسی ابعاد طرح 550 هزار هکتاری اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، حجتی وزیر جهاد کشاورزی و عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان و معاونین استاندار و  به همت موسسه جهاد نصر، مجری طرح 550 هزار هکتاری اراضی استان خوزستان و ایلام در سالن امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار شد.
:
:
:
آخرین اخبار