تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۶۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل طرح‌های ملی و عمرانی وزارت کشور:
سه کلان‌شهر در سازندگی خرمشهر مشارکت می‌کنند
مدیرکل طرح‌های ملی و عمرانی وزارت کشور از مشارکت شهرداران سه کلان‌شهر دیگر به غیر از تهران برای سازندگی خرمشهر خبر داد
مدیرکل طرح‌های ملی و عمرانی وزارت کشور از مشارکت شهرداران سه کلان‌شهر دیگر به غیر از تهران برای سازندگی خرمشهر خبر داد.

محمدرضا ابوالفتحی ظهر یکشنبه در حاشیه سفر به خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به خرمشهر از پتانسیل‌های عمرانی شهر بازدید شد و در تلاش هستیم که برای مردم خرمشهر، اشتغال‌زایی و عمران شهری را افزایش دهیم.

سه کلان‌شهر در سازندگی خرمشهر مشارکت می‌کنند

وی تصریح کرد: خرمشهر در گذشته آسیب‌های جدی دیده ولی به همت شهرداران سابق و فعلی این شهر حرکت‌های خوبی از جمله ورود شهرداری تهران به عرصه سازندگی این شهر را داشته‌ایم.

مدیرکل طرح‌های ملی و عمرانی وزارت کشور هدف از این بازدید را کسب شناخت نسبت به وضعیت شهرستان برشمرد و گفت: رفع نواقص نیاز به انجام کار مرحله‌ای دارد و ما در گام نخست از منطقه بازدید به عمل آوردیم تا به‌عنوان یک شهروند با طرح‌های مطرح‌شده از سوی شهرداری آشنا شویم.

وی به برشماری برخی از این طرح‌ها پرداخت و عنوان کرد: بازسازی پل آزادی، پل سوم، بدنه رودخانه و احداث گلزار شهدا از جمله طرح‌های مطرح‌شده از سوی شهرداری خرمشهر بود که تلاش خواهد شد در کوتاه‌ترین مدت مطالعات فاز صفر این کار انجام شود.

ابوالفتحی با تأکید بر اینکه امکان اجرا و تعیین بودجه موردنیاز برای اجرای این پروژه‌ها در این مرحله امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: باید در ابتدا مطالعات فاز نخست انجام و حجم و مقدار ریالی بودجه تعریف شود و چگونگی استفاده از آن در مراحل بعد تعیین خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها، ریالی از بودجه دولت هزینه نخواهد شد، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها قطعاً تأمین اعتبارات مالی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

مدیرکل طرح‌های ملی و عمرانی وزارت کشور در پایان با بیان اینکه آرزوی ما همدلی و هم سویی است، خبر از ورود چند شهرداری کلان‌شهر دیگر به‌جز شهرداری تهران در عرصه سازندگی خرمشهر را داد و افزود: صحبت کردن از این امر در شرایط فعلی که هیچ‌چیز قطعی نیست، امکان‌پذیر نیست اما سهیم شدن سه شهرداری کلان‌شهر دیگر در امر سازندگی خرمشهر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل طرح‌های ملی و عمرانی وزارت کشور امروز به همراه سرپرست شهرداری خرمشهر از برخی پروژه‌های اجراشده و در دست اقدام در خرمشهر بازدید کرد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار