تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۲۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:
عامل تنگی‌نفس مردم خوزستان وجود مواد شیمیایی در هوا است
گیاه کنوکارپوس و یا هر گیاه آلرژی‌زای دیگر در هنگام بارندگی و رطوبت توان انتشار گرده‌های خود را ندارد و مشکل تنگی‌نفس مردم خوزستان بیشتر مشکوک به وجود مواد شیمیایی در هوا است
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: گیاه کنوکارپوس و یا هر گیاه آلرژی‌زای دیگر در هنگام بارندگی و رطوبت توان انتشار گرده‌های خود را ندارد و مشکل تنگی‌نفس مردم خوزستان بیشتر مشکوک به وجود مواد شیمیایی در هوا است.

حسین آخانی اظهار داشت: بارش‌های اخیر در اهواز که منجربه تنگی‌نفس 17 هزار خوزستانی شد باید علت شیمیایی داشته باشد و ارتباطی با آلرژی گیاه کنوکارپوس ندارد.

وی افزود: برای تمام اهالی محیط‌زیست و محققان این حرفه کاملا مشخص است که خود بارندگی سبب کاهش شدید آلرژی در بدن بیماران می‌شود و تصور ایجاد و تولید آلرژی در زمان بارندگی تصور غلطی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: گیاه کنوکارپوس و یا هر گیاه آلرژی‌زای دیگر در هنگام بارندگی و رطوبت توان انتشار گرده‌های خود را در ریه مردم نداشته و این امر سبب می‌شود که در دوران بارندگی کمترین آلرژی را در میان مردم شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: در زمانی که هوا خشک است و بادهای قابل ملاحظه می‌وزد امکان انتشار گرده‌های حساسیت‌زا بر روی ریه اشخاص وجود داشته اما این امکان در زمان رطوبت و بارندگی به هیچ‌وجه اتفاق نمی‌افتد.

آخانی اظهار داشت: آلودگی هوای استان خوزستان و به ویژه شهر اهواز بیشتر شبیه به مشکلات شیمیایی در هوای این شهرها است و باید مسئولان محیط‌زیست این استان با یک مطالعه دقیق علت اصلی را پیدا کنند.

این گیاه شناس مطرح کشوری افزود: گیاه کنوکارپوس در آینده به علت رشد زیاد خود در جنوب کشور و به ویژه در استان خوزستان می‌تواند خطر مهمی برای نابودی درختان بومی این استان و همچنین حشرات آن باشد.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
3
ای بابا اینا خودشون دلیل اصلی رو میدونن ولی صداش رو درنمیارن ومطئمن باشید هیچ کاری واسه این مشکل نمیکنن مثل بقیه مشکلات، هر روز یه چیز میگین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
3
هر کی یه چیزی میگه، بلاخره ، لطفا صادق باشید
متخصص آلرژی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
3
خدمت جناب آقای دکتر آخانی عرض کنم صحبت از وجود آلاینده های گیاهی شامل گرده گیاه و یا اسپور قارچ مربوط به گرده رها شده هنگام بارندگی نیست!! بلکه حضور گرده گیاه و اسپور قارچ در اتمسفر پیش از بارندگی است البته این نکته پدیده عجیبی نیست بلکه از بیش از بیست سال پیش آسم هنگام رعد و برق و بارندگی یا Thunderstorm Asthmaدر سراسر جهان بارها و بارها گزارش شده است لطفا نظر آقای دکتر را به مصاحبه آقای دکتر عصاره زادگان که در روزنامه شرق تاریخ 19 آذرماه 92 و بازنشر آن در نهم آبان ماه 94 و سایت رسمی سازمان محیط زیست انتشار یافته جلب می نمایم. به نظر کارشناسان برای از دست نرفتن اعتماد مردم باید قبل از اظهار نظر قطعی در مورد یک پدیده همه اطلاعات و تحقیقات را مورد بررسی قرار دهند
:
:
:
آخرین اخبار