تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۵۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس خبر داد:
کسب موافقت نهایی برای ارتقای اروندکنار به شهرستان
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از کسب موافقت نهایی برای ارتقای شهر اروندکنار به شهرستان خبر داد
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از کسب موافقت نهایی برای ارتقای شهر اروندکنار به شهرستان خبر داد.

جواد سعدون‌زاده امروز با اشاره به ارائه درخواست به وزیر کشور برای اعلام موافقت به‌منظور ارتقای سطح شهر اروندکنار به شهرستان اظهار کرد: رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه‌ای خطاب به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موضوع تائید مورد درخواستی را با توجه به سیر بررسی قانونی اعلام و از وی خواست تا در صورت تامین مالی توسط آن سازمان اقدامات بعدی انجام شود.

وی افزود: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز ضمن موافقت با این موضوع، در نامه‌ای تامین مالی شهر اروندکنار در لایحه بودجه 95 را قابل لحاظ و اقدام اعلام کرده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرهای اروندکنار و چوئبده از مناطق محروم و مرزی شهرستان آبادان به شمار می‌روند، از قول مساعد نوبخت برای ارائه دستورات لازم برای انجام واردات کالا به کشور از مرز اروندکنار و ارتقای ادارات گمرک شهرهای اروندکنار و چوئبده به مدیریت خبر داد.

سعدون‌زاده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه، توسعه و ارتقای سطح آموزش عالی در کشور و لزوم رفع مشکلات این بخش و کمک به ارتقای سطح کیفی و کمی آن به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد: با موافقت رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه کشور، مبلغ 5 میلیارد تومان بابت خرید زمین و عمران دانشگاه پیام نور اروندکنار اختصاص یافت.

وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات عدیده روستاهای آبادان به ویژه در بخش آب و راه تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده موفق به دریافت اعتبار خوبی در راستای کمک به بهبود وضعیت آب و آسفالت راه روستایی شدم.

به گفته سعدون‌زاده به منظور بهبود و ساماندهی وضعیت آب شرب روستایی مبلغ 5 میلیارد تومان و بابت بهبود وضعیت آسفالت راه روستایی نیز مبلغ 5 میلیارد تومان دیگر از طریق سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه تامین شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار