تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر:
پارک‌های خرمشهر به بخش خصوصی واگذار می‌شود
در راستای بهبود کیفی در ارائه امور خدماتی و نگهداری 22 پارک خرمشهر ظرف 1 ماه آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شود
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر گفت: در راستای بهبود کیفی در ارائه امور خدماتی و نگهداری 22 پارک خرمشهر ظرف 1 ماه آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

فرهاد دربندی اظهار داشت: عمده پارک‌های خرمشهر توسط شهرداری تهران در حال بهسازی است اما این روند تأثیری در افزایش سرانه فضای سبز موجود ندارد، خرمشهر نیازمند افزایش سرانه فضای سبز است.

وی افزود: سرانه فضای سبز فعلی 4نیم مترمربع برای هر نفر است درحالی‌که سرانه استاندارد و مطلوب برای هر نفر باید 15 مترمربع باشد که این فاصله زیاد و نیازمند حمایت جدی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر، بیان کرد: پارک 17 هکتاری مالیات از مهم‌ترین پروژه‌های این سازمان است که 3 نیم هکتار آن مورد بهره‌برداری و احداث فاز دوم آن با مساحتی بالغ‌بر 5 هکتار ظرف 10 روز آینده آغاز می‌شود.

وی با عنوان اینکه 3 پارک محله‌ای در مناطق داودی، عباره و فردوسی در حال احداث است، گفت: از منطقه آزاد اروند در افزایش سرانه فضای سبز انتظار حمایت داریم چراکه این افزایش سرانه نیازمند اعتبارات کلان بوده و از توان شهرداری خارج است.

دربندی با اشاره به اینکه در نقشه جامع خرمشهر فضای سبز بسیاری تعریف‌شده اما بسیاری از این فضاها در املاک دولتی و خصوصی قرار دارند، عنوان کرد: در راستای تملک اراضی دولتی نامه‌نگاری‌های متعددی با مسکن و شهرسازی خرمشهر صورت گرفته که امیدواریم به‌زودی این اراضی در اختیار سازمان پارک‌ها و فضای سبز قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برخی از املاک خصوصی نیازمند اعتبار تملک بوده که از توان شهرداری خارج است و تنها با حمایت منطقه آزاد اروند می‌توان این امر را محقق کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر، افزود: ایجاد کمربند سبز به‌عنوان طرح مطالعاتی چشم‌انداز افق 5 ساله در دست اقدام قرار دارد با پایان این طرح مطالعاتی نسبت به پیگیری تأمین اعتبار آن اقدام می‌کنیم.

وی بیان کرد: طراحی دو پروژه بزرگ باغ بازار و باغ‌موزه در کنار گلزار شهدای خرمشهر از دیگر اقدامات این سازمان در جهت ایجاد جاذبه‌های جدید توریستی و گردشگری همچنین استفاده از ظرفیت حضور سالانه بیش از 2 میلیون مسافر در خرمشهر است.

دربندی با عنوان اینکه تحقیق و پژوهش در راستای شناسایی گونه‌های جدید گیاهی و درختی سازگار با محیط خرمشهر کلید خورد، گفت: سیستم آبیاری فضای سبز معابر اصلی شهر با جایگزینی آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای و تأمین اعتباری بالغ‌بر 600 میلیون تومان در دست اصلاح و جایگزینی قرار دارد.

وی عنوان کرد: در کلان‌شهرها برون‌سپاری امور خدماتی و نگهداری به بخش خصوصی موجب بهبود کیفی در ارائه خدمات می‌شود در این راستا نگهداری 22پارک خرمشهر ظرف 1 ماه آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر بابیان اینکه منطقه آزاد اروند فرصت ارزشمندی برای آبادان و خرمشهر به شمار می‌آید اما تاکنون به نحو مطلوب ورود نکرده است، افزود: تقاضا داریم پروژه‌های تعریف‌شده از جانب سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر را در راستای ایجاد پارک‌های محله‌ای، علم و فن‌آوری، مینیاتور کشورهای اسلامی و توسعه سرانه فضای سبز استقبال و تأمین اعتبار کنند.

وی گفت: تاکنون بیش از 20 پروژه تعریف و به منطقه آزاد اروند ارجاع داده شد که تنها اعتبار 1 پروژه آن‌که بالغ‌بر 5 میلیارد تومان و مربوط به بهسازی میدان‌های شهر است در هیئت‌مدیره مصوب شد که در صورت تأمین اعتبار میدان‌های خرمشهر تا پایان سال به نحو مطلوبی بهسازی می‌شود.

دربندی اظهار داشت: ایجاد مراکز بازدید شاخص برای شهروندان، دانش آموزان، دانشجویان و گردشگران با توجه به ظرفیت حضور میلیونی مسافران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و در جذب سرمایه‌گذار که از اهداف منطقه آزاد اروند است تأثیر مطلوبی دارد.

وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه احداث پارک اروند در جاده شنه به کوی ویلا با مساحتی بالغ‌بر 3نیم هکتار و اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد تومان امضاء شد که با تأمین اعتبار توسط منطقه آزاد اروند عملیاتی می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار