تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل پدافند غیر عامل وزارت نیرو:
انتقال آب کارون ‌به اصفهان ‌مشکلات ‌اجتماعی پدید آورده‌ است
مدیرکل پدافند غیر عامل وزارت نیرو گفت: انتقال آب کارون ‌به‌ اصفهان ‌مشکلات ‌اجتماعی پدید آورده‌ است
مدیرکل پدافند غیر عامل وزارت نیرو گفت: انتقال آب کارون ‌به‌ اصفهان ‌مشکلات ‌اجتماعی پدید آورده‌ است.

میثم جعفرزاده در نشست مشترک همایش ملی مدیریت تامین پایدار و امنیت انرژی خوزستان اظهار کرد: حوزه نیرو و نفت همیشه به‌عنوان آستانه تحمل مردم هستند، نگاه در مهندسی تهدیدات برای ماهیت پس از برجام و نگاه به تهدیدات با ریزبینی در استان خوزستان به‌دلیل تامین کننده کشور در حوزه‌های نفت، آب و برق اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: در بیان مسئله آب باید گفت که از نگاه پدافند غیرعامل، مسائل امنیتی، پایداری، سکونت، اشتغال و سرمایه ملی در حقیقت به‌واسطه آب در استان شکل گرفته و دارای اهمیت بسیاری است.

مدیرکل پدافند غیر عامل وزارت نیرو ادامه داد: کم‌آبی کرخه باعث مهاجرت مردم از اطراف رودخانه‌ها و حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها شده و همچنین انتقال آب‌های حوضه بالادست کرخه، کارون و انتقال آن به اصفهان باعث مشکل دیگر اجتماعی شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه این عامل نباید اختلاف و عامل جدید باشد گفت: تغییر سیاست دولت درباره سدهای مخزنی باید از سوی پدافند غیر عامل بازنگری شود.

وی تصریح کرد: در زمینه جذب بخش خصوصی و انرژی پاک در قعر جدول هستیم که باید این عقب‌ماندگی در استان خوزستان جبران شود و برای بهبود آن باید راهی پیدا کرد.

*وظیفه پدافند غیرعامل کم کردن آسیب به مردم است

نماینده وزارت کشور نیز در این نشست ‌گفت: وظیفه ذاتی پدافند غیر عامل جلوگیری از تهدیدات از سوی کشور و کم کردن آسیب به مردم و کشور است.

‌مجید آقابابایی‌ با اشاره به موقعیت استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان در هشت سال دفاع مقدس از استان‌هایی بوده که بیشترین درگیری را داشته و محل جنگ بوده است، متدین‌ترین و با اعتقادترین نیروها به نظام در این استان وجود دارد.

وی افزود: درگیرترین استان در جنگ تحمیلی و آسیب‌پذیرترین نسبت به 15 استان دیگر، موقعیت خاص مرزهای آبی، زمینی و هوایی و وجود پتانسیل نیروی فکری و استانی زمینه را برای پدافند غیر عامل در خوزستان فراهم می کند.

نماینده وزارت کشور در این نشست تصریح کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب در بند ابلاغی، مدیریت بحران و بازدارندگی اکثر آنها به مردم بر می‌گردد و وظیفه استانداری و وزارت کشور نگاه داشت و همچنین کمک است.

آقابابایی خاطر نشان کرد: وظیفه ذاتی پدافند غیر عامل جلوگیری از تهدیدات از سوی کشور و کم کردن آسیب به مردم و کشور است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار