تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۱۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان محیط زیست خبر داد:
انتشار سند ملی گرد و غبار در ماه آینده
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از انتشار سند ملی گرد و غبار طی ماه آینده خبر داد
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از انتشار سند ملی گرد و غبار طی ماه آینده خبر داد.

سعید متصدی با اشاره به پیشرفت‌های قابل قبول در زمینه ریزگردها، گفت: در پایان سال 93 در ارتباط با این بحث در خوزستان و سایر استان‌ها مصوبه خوبی داشته‌ایم و بخشی از اعتبارات آن تامین شده و در حال اجرا نیز است.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست شبکه پایش گرد و غبار را در کل کشور کامل کرده است، افزود: طی دو سال اخیر از جمله مواردی که روی آن کار کردیم، بحث تعیین نقاط تولید گرد و غبار در کشور است که این نقاط در بسیاری از استان‌ها که تحت تاثیر گرد و غبار بودند از جمله خوزستان،سیستان و بلوچستان، ایلام و قم تعیین شده و کانون‌های گرد و غبار مشخص شده‌اند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل ستاد گرد و غبار در سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: انتظار داریم طی ماه آینده سند ملی گرد و غبار کشور انتشار یابد. در حال حاضر نیز کلیه فعالیت‌هایی که انجام می‌شود از طریق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دیگر مدیریت می‌شود و کمیته‌ای هم در وزارت کشور در بحث مسائل بحرانی فعال است. زیرا پدیده گرد و غبار پدیده‌ای است که شرایط بحرانی زیست محیطی ایجاد می‌کند و این کمیته با سازمان مدیریت بحران این موارد را پیگیری می‌کند.

متصدی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه منطقه‌ای، گفت: برای مدیریت گرد و غبار دو تفاهم‌نامه با کشور عراق داشتیم ولی مقابله با پدیده گردو غبار یک اقدام بلند مدت است و نمی‌توانیم بگوییم این طرح در یک یا دو سال آینده جواب می‌گیرد و به نتیجه قطعی و نهایی می‌رسد. ولی فعالیت‌ها در حال حاضر به سرعت در حال انجام است و سعی داریم در دوره زمانی که در سند ملی گرد و غبار مشخص می‌شود کاهش میزان گرد و غباری را داشته‌ باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار