تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۰۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل ارشاد خوزستان:
دولت قبلی میل زیادی به کلنگ‌زنی داشت
امیدواریم بعد از تحریم‌ها فضای اقتصادی رونق بگیرد زیرا زمانی که حال اقتصاد خوب باشد حال فرهنگ و هنر هم خوب خواهد بود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جمع اهالی فرهنگ و هنر آبادان گفت: هنر برای مردم و از آن مردم است.

همایون قنواتی در نشستی صمیمانه با اهالی فرهنگ و هنر آبادان با اشاره به این که شهرستان آبادان سابقه درخشانی در معرفی بزرگان فرهنگ و هنر داشته و دارد، اظهار کرد: به دنبال فضایی کارآمدتر برای رفع موانع در مسیر تعالی فرهنگ و هنر هستیم.

دولت قبلی میل زیادی به کلنگ‌زنی داشت

وی ادامه داد: در همین زمینه و با توجه به پتانسیل شهرستان در زمینه فرهنگ و هنر دیدارهایی با مدیران ارشد شهرستان صورت گرفته که با یاری خداوند و همیاری همه تلاشگران در این زمینه اتفاقات خوبی در چند ماه آتی به وقوع خواهد پیوست.

قنواتی تاکید کرد: ساختار فرهنگ و هنر باید با تغییر نگاه مجدد دیده و آن بخش ساختار که خطا داشته است عوض شود. در غیر این صورت در همین جایی که هستیم باقی خواهیم ماند.

وی نگاه جشنواره‌ای به تئاتر در کشور را آسیب خواند و گفت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های وارده به حوزه تئاتر نگاه هنرمندان به اجرای جشنواره است که گویی قلب تئاتر با جشنواره می‌تپد و این موضوع به این حوزه خسارات فراوانی وارد کرده و تولید را از تئاتر گرفته‌ایم.

قنواتی خاطرنشان کرد: این نوع نگاه آسیب جدی به هنرهای نمایشی وارد می‌کند. پس باید توجه خود را به نیازهای مردم سوق دهیم چون امروزه تماشاگران تئاتر بازیگران سایر گروه‌های نمایشی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: هنر برای مردم و از آن مردم است و با سپردن کار به مردم نیاز فرهنگی، هنری و مذهبی آنها بهتر و به فراخور علاقه‌مندی‌های آنها تهیه و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به میل زیاد دولت قبل به کلنگ‌زنی افزود: ده‌ها پروژه دولت قبل در ادارات  فرهنگ ارشاد اسلامی خوزستان نیازمند تامین بودجه بوده‌اند که این موضوع سبب آن شد تا از بودجه تعمیر و تجهیز سایر سالن‌ها کاسته و در این بخش‌ها سرمایه گذاری صورت گیرد و پروژه‌های فعال کمترین اعتباری دریافت نکنند. فرهنگ و ارشاد اسلامی وارث جریان‌های دولت قبلی است.

قنواتی به اقتصاد و تاثیر اقتصاد هم گریزی زد و گفت: امیدواریم بعد از تحریم‌ها فضای اقتصادی رونق بگیرد زیرا زمانی که حال اقتصاد خوب باشد حال فرهنگ و هنر هم خوب خواهد بود. این فضایی دوسویه است و با کمی صبر مشکلات اقتصادی را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به هماهنگی صورت گرفته با سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته با این سازمان از انجمن‌ها حمایت مستمر صورت خواهد گرفت. همچنین مدرسه مهرگان آبادان برای حضور انجمن‌ها در اختیار قرار خواهد گرفت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار