تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۲۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رضایی:
توسعه‌فرودگاه‌آبادان پاسخی‌به‌انتظارات‌مردم‌است
مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان گفت: عمران و توسعه فرودگاه آیت الله جمی در حقیقت پاسخی است به انتظارات مردم منطقه است.

محمدرضا رضایی صبح امروز در جلسه کمیته تسهیلات فرودگاهی با اشاره به قرار گرفتن فرودگاه آیت الله جمی آبادان در سایت توریستی بزرگترین منطقه آزاد ایران گفت: چشم انداز بسیار مثبتی را می توان برای این فرودگاه متصور شد که برای رسیدن به آن نیاز به همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و همفکری تمامی بخشهای حمل و نقل هوایی داریم.

وی افزود: به طور یقین با اجرا و انجام فاز دوم توسعه این فرودگاه فعالیتهای آن نیز افزایش چشمگیری پیدا می کند که عمران و توسعه فرودگاه آیت الله جمی در حقیقت پاسخی است به انتظارات مردم منطقه خواهد بود.

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در سال گذشته اظهار کرد: خوشبختانه  همکاری و تعامل شرکت های هواپیمائی سبب افزایش 54 درصدی پروازها در سال گذشته شد که تعداد پروازهای هفتگی این فرودگاه از 46 پرواز به 80 پرواز افزایش یافت.

رضایی از راه اندازی دستگاه ILS با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، ترمیم باند دوم و بهسازی ساختمان پایانه مسافری به عنوان نقاط هدف در ماههای پایانی سال گذشته نام برد و یادآور شد: آمادگی لازم جهت افزایش شمار پروازها در مسیرهای پرتردد و برقراری پرواز حجاج نیز در این فرودگاه وجود دارد.

امکان برقراری پرواز حجاج وجود دارد

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به غیرفعال بودن فاز دوم پایانه مسافری در پروازهای هم زمان شرکت های هواپیمائی گفت: این مسئله مسافران و کارکنان فرودگاه را با مشکل مواجه کرده است.

رضایی افزود: برای رفع این مشکل مذاکراتی با سازمان متبوعه صورت گرفته است.

به گفته وی تحقق و عملیاتی شدن فاز دوم به طور یقین فضای فعالیت، افزایش پرواز و در نتیجه افزایش مسافر و گردشگر را به دنبال خواهد داشت.

دعوت همکاری برای برقراری پرواز در مسیر دبی، کویت و مناطق شمال کشور

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان با قدردانی از قعالیت تمامی شرکت های هواپیمائی در این فرودگاه به رغم وجود کمبود فضا و برخی امکانات اظهار کرد: در زمان حاضر امکان و آمادگی لازم جهت برقراری پرواز در مسیر دبی، کویت و مناطق شمال کشور از این فرودگاه وجود دارد و برای این منظور از تمامی شرکتهای هواپیمایی برای انجام این کار دعوت به همکاری می شود.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل دو کارگروه سخت افزاری در حوزه تجهیزات و ادوات فرودگاهی و نرم افزاری درحوزه خدمات خبر داد و گفت: تمامی طرحها و برنامه های پیشنهادی توسط نمایندگان فرودگاه آبادان، شرکت های هواپیمائی، معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، دفاتر خدمات هوایی و آژانس ها در کارگروههای مربوطه ارائه و مورد برررسی قرار می گیرد.

در پایان این نشست که با حضور بیش از 30 عضو فعال بخش حمل و نقل هوایی، فرماندار ویژه شهرستان، فرماندهی منطقه انتظامی آبادان، معاون شهرداری شهرستان، نماینده معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، روسای شرکت های هواپیمائی قشم،  آسمان، ایران ایرتور، ایران ایر و نفت، فرماندهی سپاه و پلیس فرودگاه، مدیران آژانس ها و دفاتر خدمات هوایی مستقر در آبادان و خرمشهر و مسئولان دوایر فرودگاهی و با هدف بررسی چالش ها در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات رسانی برنامه ریزی و انجام شد، روسای شرکت های هواپیمائی و دفاتر خدمات هوایی موضوعاتی در خصوص برقراری پرواز کویت و دبی، کمبود فضای ترمینال، افزایش امکانات فرودگاه، لزوم همکاری و تعامل گمرک در تداوم پروازهای خارجی، مدیریت مسافران عراقی از مرز شلمچه، نصب بالابر جهت معلولین، بهره گیری از جاذبه های طبیعی منطقه در جهت جذب گردشگر، افزایش گردشگر و لزوم افزایش خدمات رسانی مطلوب ( هتل ، حمل ونقل ) توسط شرکت های هواپیمائی را مطرح کردند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار