تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۶۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بيانيه انجمن‌هاى دوستداران ميراث فرهنگى خوزستان درباره انتخاب رييس جديد سازمان ميراث فرهنگی كل كشور
انجمن‌هاى دوستداران ميراث فرهنگي استان خوزستان درباره انتخاب رييس جديد سازمان ميراث فرهنگي كل كشور بیانیه صادر کردند.

متن این بیانیه به قرار زیر است:

«به نام خداوند جان و خرد

بار ديگر شاهد داستانی تلخ و غم‌انگیز در حوزه میراث فرهنگی کشور هستیم؛ داستانی که نویسنده آن رسم نامیمونی را بنیان نهاد و سبب آسیب فراواني به منافع ملی کشور گردید. اما با سپرده شدن سکان هدایت و مدیریت کشور به دست دکتر روحانی به عنوان ريیس جمهور منتخب ملت ایران، امیدها برای بازگرداندن آب رفته به جوی زنده شد و ما شاهد حضور یک فرد باسابقه مدیریتی قوی و با تدبیر در رأس سازمان بودیم. تدبیری که لبخند شادی را بر لبان دوستداران میراث فرهنگی و آنان که دل در گرو این آب و خاک دارند نشاند. اما دیری نپایید که امید‌مان به یأس مبدل شد و تدبیر دولت به تعلیق درآمد.

 این عمل دولت تدبیر و امید همه دوستداران میراث فرهنگی را به کما برد تا بار دیگر شاهد قصه پرغصه سیاست‌بازی در سازمانی باشیم که کار آن فرهنگی است.

سازمان میراث فرهنگی تشکیلاتی گسترده است که در سه حوزه مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسؤولیت سیاست‌گذاری و رهبری را بر عهده دارد.

 از این رو می‌طلبد دولت‌مردان برای تحقق برنامه چشم‌انداز 20 ساله در این حوزه‌ها ثبات مدیریتی، تخصص محوری و سیاسی‌زدایی را در این سازمان مد نظر داشته و آن را مستقر نمایند؛ آن چه هیچ گاه به پایان نمی‌رسد و با هیچ لشکرکشی و تحریمی به خطر نخواهد افتاد، کما این که سبب ایجاد اشتغال (بیش از 10 میلیون نفر)، فقر‌زدایی، توزیع عادلانه‌تر ثروت و امکانات، ارزآوری، افزایش امنیت و ارتقا جایگاه کشور ایران در میان سایر ملل خواهد شد؛ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.

از این رو ما انجمن‌های ‌دوستدار میراث فرهنگی استان خوزستان با بیش از یک دهه فعالیت، ابراز تأسف و ناخرسندی خود را از ادامه روند تغییرات پی‌درپی در رأس سازمان، اعلام می‌نماییم. قابل توجه است ابراز تأسف ما در دفاع از هیچ شخص یا مخالفت با شخص دیگری نمی‌باشد. لذا آن چه برای ما حایز اهمیت است، وجود مدیران متخصص، باثبات و توانمند در سطوح عالی و میانی سازمان برای حفظ میراث کهن سرزمین ایران می‌باشد. از این رو انتخاب جناب آقای سلطانی‌فر را به عنوان رِیيس جدید سازمان تبریک عرض می‌نماییم و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری در ارایه راهکار، پیشنهاد و پیشبرد برنامه‌های سازمان اعلام داشته و از ایشان درخواست داریم نسبت به حفظ نیروهای متخصص در سازمان اهتمام لازم را مصروف دارند.»
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار