تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۳۵۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد
سهمیه ویژه کتاب کودک برای خوزستانی‌ها
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از ارسال سهمیه ویژه کتاب کودک برای کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

لفته منصوری صبح امروز در بازدید از کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: اختصاص سهمیه کتاب کودک برای کتابخانه‌های عمومی و به روز شدن منابع این بخش مهم در کتابخانه‌های عمومی از عوامل مهم ترغیب کودکان به مطالعه است.

وی افزود: تاسیس یک کتابخانه، هر چند در ابعاد خیلی کوچک، در مناطق مختلف استان می‌تواند مطالعه را در بین اعضای خانواده به ویژه کودکان ترویج دهد که در این میان ایجاد قفسه‌هایی مختص این گروه اثرگذاری بهتری به دنبال دارد و موجب علاقه‌مندی این قشر مهم از جامعه به کتاب و مطالعه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در ادامه به راهکارهای علاقه‌مند شدن کودکان به مطالعه اشاره کرد و افزود: اگر والدین می‌خواهند کودکان دلبند خود اهل کتاب و مطالعه باشند خود آنان نیز باید به طور مستمر و روزانه مطالعه داشته باشند.

وی ادامه داد: کودکانی که والدین آنها مطالعه منظم روزانه دارند بر کودکان نیز اثرات مثبتی خواهند داشت و این موضوع مهم مطالعه منظم والدین می‌تواند الگویی موثر برای کودکان باشد.

وی همچنین عنوان کرد: خواندن روزانه کتاب برای کودکانی که هنوز قدرت خواندن ندارند برای عادت دادن آنها به مطالعه بسیار مفید و سودمند است و این وظیفه ما است که شرایط لازم و منابع لازم را برای مطالعه کتاب‌های جدید و به روز برای کودکان در کتابخانه‌های عمومی فراهم کنیم.

منصوری در ادامه یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده از اداره کل منابع نهاد کشور و همراهی و همکاری مدیر کل محترم منابع نهاد کشور، سهمیه ویژه کتاب و منابع کودک برای بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی خوزستان در نظر گرفته شد و به استان خوزستان ارسال شد که این کتاب‌ها توسط کارشناسان بررسی و به کتابخانه‌های مربوطه تزریق خواهد شد.

وی گفت: تعداد منابع ارسالی به کتابخانه‌های عمومی خوزستان بالغ بر 8 هزار جلد کتاب است که این تعداد کتاب با توجه به درجه کتابخانه‌های عمومی دارای بخش کودک تزریق خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ابراز داشت: این اقدام در راستای به روز کردن منابع بخش کودک و در جهت علاقه‌مند کردن کودکان استان خوزستان به مطالعه و کتابخوانی است و امیدواریم بتوانیم نیازهای اطلاعاتی کودکان و نوجوانان استان را مرتفع کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در فضایی شاداب و مجزا از سایر بخش‌های کتابخانه با هدف جذب مخاطبین کودک و نوجوان، نهادینه کردن عادت مطالعه در این قشر و بهره‌وری بیشتر از اوقات فراغت کودکان مشغول به فعالیت است و خوشبختانه برنامه‌های فرهنگی خوبی توسط این بخش انجام می‌شود و مراجعان زیادی هم دارد.
:
:
:
آخرین اخبار