تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۳۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجهزبودن160کتابخانه‌عمومی‌خوزستان‌به‌اینترنت
مسؤول انفورماتیک اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 160 کتابخانه عمومی سطح استان خوزستان مجهز به اینترنت هستند.

سید احسان شاهرکنی گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر بیش از 160 باب کتابخانه عمومی سطح استان خوزستان به  اینترنت پرسرعت و سامانه اتوماسیون اداری مجهز هستند.

وی افزود: سعی بر این است تا پایان سال کلیه 200 باب کتابخانه عمومی سطح استان به اینترنت پرسرعت مجهز شوند و خدمات خود را در حوزه انفورماتیک جهت اعضا گسترش دهند.

شاهرکنی گفت: از اهداف و مزایای کاربرد اینترنت پرسرعت در سطح کتابخانه‌ها می توان به استفاده از سامانه‌های مدیریت متمرکز کتابخانه، سامانه طرح کتاب من، سامانه آمار، سامانه نمایه نشریات (بانک مقالات آنلاین)، سامانه متمرکز مکاتبات اداری برای کتابداران و همچینین برای اعضاي کتابخانه نیز ارايه اینترنت پرسرعت به اعضای متقاضی جهت انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی، استفاده از طرح کتاب من، مقالات جدید در موضوعات مختلف، استفاده از بانک مقالات آنلاین، استفاده از پایگاه‌های علمی و پژوهشی و... اشاره کرد.

همچنین وی  به ابلاغ  و اجرایی شدن بخشنامه ارتقای سرعت اینترنت در آذر ماه به کلیه شهرستان‌های سطح استان در خصوص ارتقای پهنای باند اینترنت پرسرعت اشاره کرد و افزود: با اجرای صحیح این بخشنامه شاهد ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت خواهیم بود که در ادامه سبب افزایش رضایت اعضا در حوزه انفورماتیک کتابخانه‌های عمومی خواهد شد
:
:
:
آخرین اخبار