تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۵۲۷۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تا پایان امسال
ارتقا تعداد ایستگاه‌های مطالعه خوزستان
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: تعداد ایستگاه‌های مطالعه خوزستان تا پایان امسال به 54 مکان ارتقا می‌یابد.

لفته منصوری امروز اظهار داشت: دین اسلام به مطالعه تقریباً همان نگاهی را دارد که به عبادت دارد و حتی گاهی بیشتر به این مقوله پرداخته است.

وی اضافه کرد: از منظر اسلام یک ساعت تعقل برابر است با هفتاد ساعت عبادت و این روایت خود کافی است تا نشان دهد که چقدر دین مبین اسلام، به بالندگی فکر و عقلی جامعه توجه دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: در این دوران و با وجود هجمه‌های زیاد فرهنگی توسط غرب و دشمنان ایران و اسلام، آگاهی و دانستن است که ما را نجات خواهد داد و مطمئنا کتاب جزو مهمترین ابزار جنگ نرم حساب می‌شود و جوانان ما وقتی به سلاح کتاب و دانستن مجهز بشوند، کمتر تحت تاثیر تبلیغات بی‌شمار دنیای مادی دشمن قرار می‌گیرند.

وی با بیان ارزشمندی نفس عمل و طرح «ایستگاه مطالعه» و تأکید بر اهمیت هدف گذاری در این طرح گفت: این طرح بسیار ارزشمندی است که در سال‌های اخیر آغاز شده و خوشبختانه در حال فرهنگ سازی این طرح هستیم و یکی از موارد مهم در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در دسترس قرار دادن منابع اطلاعاتی بوده که ایستگاه‌‎های مطالعه این امر را آسان می‌کند.

منصوری ادامه داد: ما در راستای فرهنگ سازی این ایستگاه‌ها از ابزارهای تبلیغاتی مختلف و متنوعی استفاده کردیم و دستگاه‌های اجرایی استان از قبیل استانداری خوزستان، شهرداری اهواز، صدا و سیمای مرکز خوزستان، فرودگاه‌های استان، راه آهن اهواز و ...همکاری‌های خوبی را در زمینه استقرار ایستگاه‌ها و تبلیغات محیطی گسترده انجام داده‌اند.

وی تأکید کرد: در سطح استان خوزستان تاکنون 26 ایستگاه مطالعه در محل‌های پرتردد و پرجمعیت استان راه اندازی شده که با استقبال خوب مردم استان روبرو شده است و درصد امانت کتاب‌های این ایستگاه‌ها بسیار بالاست به طوریکه روزانه باید این ایستگاه‌ها مورد بازدید قرار گرفته و قفسه‌های خالی پر شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به ورود 495 هزار جلد کتاب به استان در قالب طرح ایستگاه مطالعه خاطرنشان کرد: این تعداد کتاب علاوه بر کتاب‌هایی است که در قالب منابع کتابخانه‌های عمومی وارد کتابخانه‌های عمومی استان شده است و این جهشی در منابع موجود کتاب در استان و همچنین دسترسی مردم به کتاب است.

وی، اجرای طرح ایستگاه مطالعه را یکی از خدمات نوین کتابخانه‌های عمومی دانست و متذکر شد: هدف ما در دسترس بودن کتاب برای عموم مردم است به شکلی که حتی افرادی که توانایی و زمان لازم برای مراجعه به کتابخانه‌های عمومی را ندارند بتوانند در اماکن عمومی که مقداری از زمان خود را باید صرف کنند به راحتی به کتاب دسترسی داشته باشند و زمان خود را با مطالعه بگذرانند.

منصوری با اشاره به ساختار و ساز و کار ایستگاه‌های مطالعه، عنوان کرد: در محل استقرار این ایستگاه‌ها هیچگونه نظارتی بر امانت رفتن کتاب‌ها نیست و عموم مردم به راحتی می‌توانند اقدام به برداشتن کتاب از ایستگاه‌ها کنند و پس از مطالعه آن را به ایستگاه‌های مطالعه، کتابخانه‌های عمومی نزدیک به محل زندگی و کار خود بازگردانده و یا با پرداخت هزینه کتاب اقدام به خریداری آن کنند.

وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه تا پایان سال تعداد این ایستگاه‌ها به 54 ایستگاه در سطح استان با تعداد منابعی حداقل 2 برابر منابع موجود خواهد رسید.
:
:
:
آخرین اخبار