تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۳۰۱۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ون ها و مینی بوس های شرکتهای صنعتی باید دراختیار سرویس مدارس باشد

  مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: بیش از سه هزار و مینی بوس در شرکت‌های دولتی و صنعتی اهواز فعالیت دارند که باید در سرویس دهی به دانش آموزان به کارگیری شوند.

  امیر صفی خانی شامگاه سه شنبه در نشست شورای ترافیک اهواز اظهار کرد: پروژه حمل و نقل دانش آموزی در کلانشهرها بسیار پراهمیت و پرچالش است، به خصوص در کلانشهر اهواز که نسبت به سایر کلانشهرهای کشور تعداد قابل توجهی دانش آموز داریم.

وی گفت: آئین نامه حمل و نقل دانش آموزی مصوبه هیأت وزیران در شهریور ماه سال جاری بروز رسانی شد که تکلیف را به شهرداری‌ها محول کردند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با بیان اینکه در سال‌های گذشته قرارداد بین مدیر مدرسه و شرکت‌ها منعقد می‌شد، تصریح کرد: در آئین نامه جدید قرارداد بین شرکت‌ها و سازمان تاکسیرانی به نیابت از شهرداری منعقد می‌شود همچنین قراردادی بین شرکت‌ها و والدین نیز منعقد می‌شود.

صفی خانی، مهم‌ترین موضوع را مصوبه نرخنامه اعلام و عنوان کرد: امسال برای اولین بار با همت اعضای شورای شهر، نرخنامه را در مرداد ماه تصوب کردیم و توسط فرماندار ابلاغ شد.

وی افزود: سامانه سپند از سال ۹۷ در کشور فعال بده اما سعی کرده ایم در ۲ سال اخیر به بهترین شکل آن را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان، فیلم کوتاهی در خصوص مراحل ثبت نام در سامانه سپند تهیه کردیم که ملاک کشوری قرار گرفت، این فیلم به کرات از صدا و سیما پخش شد؛ همچنین آموزش و پرورش نیز از طریق سامانه شاد آن را در اختیار خانواده‌ها قرار داد.

صفی خانی با بیان اینکه سامانه چهار بار باز شد، تصریح کرد: در نهایت ۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت قطعی در شهر اهواز در سامانه سپند، درخواست سرویس خود را ثبت کردند که از این تعداد تا امروز و برای ۲۳ هزار نفر سرویس اختصاص پیدا کرده است.

به گفته وی، بر اساس درخواست در سامانه، ۷۰۰ مدرسه در نواحی مختلف تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز ادامه داد: همچنین ۵۳ شرکت در سامانه سپند ثبت نام کردند که از این تعداد برای ۴۴ شرکت پروانه صادر شد که آنها را به آموزش و پرورش کل و نواحی معرفی کردیم.

صفی خانی با اعلام اینکه تا امروز سه هزار و ۲۱۰ خودرو در سامانه ثبت شده است، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۰ خودرو در سامانه ثبت شد، سال گذشته به ۸۶۰ خودرو رساندیم که تا پایان مهر ماه به بیش از ۴ هزار خودرو خواهد رسید. از تعداد خودروهای ثبت نامه شده در سال جاری، یک هزار و ۹۴۳ راننده تأیید شده است.

وی گفت: اقدام دیگری که برای اولین بار انجام دادیم این بود که ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز را به ناوگان دانش آموزی بردیم، تمام خودروهای سورن پلاس صفر که نوسازی شده بود وارد ناوگان دانش آموزی شده است، همچنین ظرفیت ون ها نیز با همکاری سازمان اتوبوسرانی در این مسیر قرار گرفت و در کل ۲۳۳ دستگاه وارد ناوگان دانش آموزی شده است.

وی با بیان اینکه با چالشی مواجه هستیم، افزود: در سال‌های گذشته پول به حساب مدرسه یا شخص واریز می‌شد اما در سایر کلان شهرها مثل مشهد، پرداختی و واریز وجه به حساب شرکت‌ها است، ما نیز در این خصوص اقدام کرده و با ۲ بانک برای محدودیت حساب شرکت‌ها و صدور ضمانت نامه بانکی با درصد تخفیف به نتیجه رسیده ایم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز مناطق امانیه، فاز ۲ پاداد و کیانپارس را جز مناطق پرچالش خواند و ادامه داد: حداکثر ۵۰ دستگاه مینی بوس و ون در اختیار سرویس حمل و نقل دانش آموزی است در حالی که بیش از سه هزار دستگاه در اهواز وجود دارد که در خدمت دستگاه‌های صنعتی و بزرگ هستند لذا لازم است اهرم و گلوگاهی داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت آنها نیز برای سرویس دانش آموزی استفاده کرده تا کاهش ترافیک را شاهد باشیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار