تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۳۰۱۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس حوزه هنری خوزستان:
فعالیت‌های هنری حوزه کودک و نوجوان در خوزستان حمایت می‌شوند

 رییس حوزه هنری خوزستان گفت: مجموعه‌هایی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند که از حمایت‌های حوزه هنری خوزستان بهره‌مند می‌شوند.

 محمد شهباز روز سه‌شنبه در جریان بازدید از حوزه هنری شهرستان دزفول در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حوزه هنری در سال‌های اخیر در مسیر تحول قرار گرفته و اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام شده است.
وی افزود: سند زیست بومی در خوزستان تنظیم و ضمن مشخص شدن وضعیت موجود، متناسب با آن نقشه تحول پنج ساله طراحی شد.
رییس حوزه هنری خوزستان گفت: نتیحه این چشم انداز، راه‌اندازی قرارگاه هنری پایداری و پیشرفت مردمی خوزستان بود که سوژه‌ها در شهرهای مختلف جستجو و با زبان هنر روایت شد.

شهباز تاکید کرد: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد ضعف در روایت و تولید ادبیات است که باید متحول شود.
وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده روایت خانه طراحی شد که شعر، داستان، نمایشنامه، فیلنامه، جستار و روایت برای تولید ادبیات در قالب آن قرار دارد.
رییس حوزه هنری خوزستان اظهارکرد: روایت‌خانه از سال گذشته به صورت مردمی با برگزاری شب خاطره، تاریخ شفاهی، ضبط و مصاحبه در دزفول آغاز بکار کرده و این ادبیات در مرکز تخصصی به اثر هنری در قالب هنرهای تجسمی، کتاب، نمایش تصویری، موسیقی و یا سرود تبدیل می‌شود.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است، افزود: طی ماه‌های اخیر حوزه هنری درخصوص فلسطین، غزه و وعده صادق آثار متعددی در حوزه کلیپ و گرافیک تولید کرده که بازتاب ملی و بین المللی داشته است.
شهباز بیان کرد: در حوزه کودک و نوجوان نیز به صورت جدی وارد شدیم که ارایه یک تئاتر خوب با موضوع جوانی جمعیت و خانواده در آذرماه از جمله آنها است.
رییس حوزه هنری خوزستان تاکید کرد: مجموعه‌هایی که کار هنری یا تربیتی برای کودکان و نوجوان انجام می‌دهند از حمایت‌های مادی و محتوایی حوزه هنری بهره‌مند می‌شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار