تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۰۱۴۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرحله مقدماتی هفدهمین دوره رقابت‌های قرآنی مدهامتان برگزار می‌شود
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان از برگزاری مرحله مقدماتی هفدهمین دوره رقابت‌های قرآنی مدهامتان با شعار محوری «میهمانی آیه‌ها» خبر داد.
 
 

 حجت‌الاسلام قاسم سمیری گفت: مسجد به عنوان پایگاه تواصی به حق و رشد و تعالی معنوی، ظرفیت ارزشمندی است که اگر به درستی به کار گرفته شود، می‌تواند بهترین محل برای تربیت و رشد کودکان و نوجوانان باشد و آنها را با فرهنگ قرآنی آشنا کرده و معارف قرآنی را در وجودشان نهادینه کند.

وی با بیان اینکه استفاده درست و کامل از ظرفیت مسجد، با انجام کار‌های تشکیلاتی و شبکه شدن مساجد با یکدیگر امکان‌پذیر خواهد بود، افزود: اولین قدم برای شکل‌گیری شبکه قرآنی مساجد، ارتباط بین مساجد و همکاری و تعامل آنها با یکدیگر با محوریت قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام سمیری ادامه داد: هفدهمین دوره رقابت‌های قرآنی مدهامتان، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط مساجد با یکدیگر و بررسی تجربه ارزشمند شانزده دوره گذشته، و اجرای طرح‌های موفق قرآنی از جمله تلاوت نور و مسجد پایگاه قرآن، متناسب با اولویت‌ها و نیاز‌های قرآنی مسجد بازنگری و البته با حفظ شاکله اصلی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان اضافه کرد: این دوره از رقابت‌ها با شعار محوری «میهمانی آیه‌ها»، در راستای حمایت از کانون‌های مساجد به عنوان «مسجد پایگاه قرآن» طراحی و مسئولیت اجرای مرحله اول آن به کانون‌های راهبر سپرده شده است.

وی هدف از برگزاری این رقابت‌ها را گسترش فرهنگ قرآنی در مساجد، انسجام تیم قرآنی مسجد، تقویت کانون‌های مجری طرح مسجد پایگاه قرآن، هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد، شکل‌گیری شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آنها با یکدیگر و شناسایی استعداد‌ها و نخبگان قرآنی در محل در راستای تقویت و به‌کارگیری آنها در برنامه‌های قرآنی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سمیری با بیان اینکه فرایند برگزاری این رقابت‌ها از ۱۹ مهر آغاز شده و تا ۱۹ دی ادامه دارد، گفت: این رقابت‌ها در دو بخش خواهران و برادران و دو رده سنی زیر ۱۶ سال (متولدین سال ۱۳۸۸ و بعد از آن) و بالای ۱۶ سال (متولدین ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۷) در رشته‌های بیان تفسیر، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، ترجمه‌خوانی، مربی قرآنی کودکان، نقاشی آیات، صحت اذکار نماز، حفظ موضوعی قرآن، حفظ جزء ۳۰ قرآن و حفظ کل قرآن در دو بخش خواهران و برادران و رشته‌های اذان و مکبری ویژه برادران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های راهبر باید برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مسابقات داشته باشند و متناسب با تعداد تیم و تعداد شرکت‌کننده، به گونه عمل کنند که هر کانون میزبان برگزاری بخشی از مسابقات باشد، یاد آور شد: برگزیدگان مرحله مقدماتی، بهمن امسال در مرحله استانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار