تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۱۴۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانش‌آموزان مناطق محروم خوزستان با مشکل تامین سرویس مدرسه روبرو هستند

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: نداشتن سرویس مدرسه یکی از مهمترین مشکلات دانش‌آموزان مناطق محروم و زیر پوشش این نهاد است.

جمال شیبه بیان کرد: ردیف اعتباری در کمیته امداد برای تامین سرویس مدارس دانش‌آموزان محروم و زیر پوشش این نهاد تعریف نشده است.

وی گفت: با این وجود به دلیل مشکلاتی که دانش‌آموزان مناطق محروم برای تردد با آن روبرو هستند اعتباری برای کمک به دانش‌آموزان تحت حمایت این دستگاه در نظر گرفته شده است.

شیبه اظهار کرد: از دستگاه های مربوطه درخواست داریم برای کمک به تامین سرویس مدارس دانش‌آموزان مناطق محروم با این نهاد همکاری کنند.

تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد خوزستان

مدیر کل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه این دستگاه بر توسعه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد تاکید دارد افزود: سال گذشته سه هزار دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد استان آموزش مهارتی فراگرفتند.

شیبه بیان کرد: کمیته امداد خوزستان با همکاری خیران یک هنرستان در شهر سوسنگرد تاسیس کرد و ساخت یک هنرستان دیگر در شهرستان مسجدسلیمان را نیز آغاز کرده است.

اجرای طرح نماد برای جلوگیری از آسیب اجتماعی جامعه دانش‌آموزی

مدیر کل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اجرای طرح نماد برای جلوگیری از درگیر شدن دانش‌آموز با آسیب اجتماعی ادامه داد: این طرح در استان عملیاتی شده اما برای به نتیجه رسیدن نیاز به حمایت ویژه دولت دارد.

طرح نماد برای آموزش و جلوگیری از درگیر شدن دانش آموزان به آسیب اجتماعی با همکاری دستگاه قضا در استان اجرایی شده است.

شیبه اظهار کرد: اگر همه دستگاه‌ها همکاری کنند این طرح در استان به نتیجه خواهد رسید و قطعا در کاهش آسیب اجتماعی جامعه دانش‌آموزی اثر گذار خواهد بود.

شناسایی چهار هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل زیر پوشش کمیته امداد خوزستان

شیبه با تاکید بر اینکه تمام تلاش این نهاد این است تا دانش‌آموزی به دلیل فقر از تحصیل بازنماند افزود: از چهار هزار دانش آموز شناسایی شده بازمانده از تحصیل یک هزار نفر به دلیل دسترسی نداشتن به مدرسه ترک تحصیل کرده بودند.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ۱۲ هزار بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه لازم است سامانه دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان به روزرسانی شود گفت: برخی از این دانش‌آموزان به دلیل معلولیت و ناتوانی جسمی امکان ادامه تحصیل را نداشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: هر دانش‌آموزی که در استان مشکل معیشتی داشته باشد این نهاد آمادگی دارد با آموزش و پرورش همکاری کند و مشکل دانش آموز را حل کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار