تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۳۰۱۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طراحی ۱۳۴ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری دریایی در خوزستان

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: ۱۳۴ طرح سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد هفت هزار و ۵۰۰ شغل در ۱۷ سایت گردشگری دریایی استان طراحی شده است.

  محمدحسین ارسطوزاده عصر یکشنبه در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان با اشاره به اینکه این استان ۳۰۰ کیلومتر سواحل دریایی دارد، اظهار کرد: مطالعات در حوزه گردشگری دریایی خوزستان انجام شده و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای هر طرح در این مطالعات تعریف شده است.

وی گفت: کاربری‌های مختلفی برای توسعه گردشگری دریایی در استان منظور شده و زنجیره‌ای از طرح ها و بسته‌های سرمایه گذاری دریایی نیز در نظر گرفته شده است.

ارسطوزاده، شتاب در صدور استعلام طرح‌های گردشگری را در جذب سرمایه گذار موثر دانست و افزود: سرمایه گذار برای حوزه گردشگری دریایی استان وجود دارد اما این افراد از احتمال به سرانجام نرسیدن سرمایه گذاری خود نگران هستند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: متاسفانه نظارتی در حوزه صیادی استان وجود ندارد به همین دلیل برای رصد و پایش لنج‌داران و صیادان دستگاه‌های موقعیت‌سنج بر روی لنج‌ها در حال نصب است.

بیشتر بخوانید

عبدالمجید بصیری با بیان اینکه تعداد زیادی از لنج‌داران به بهانه صید ماهی اقدام به قاچاق سوخت می‌کنند، افزود: به همین دلیل نظارت و پایش صیادان در زمانی که برای صید به دریا می‌روند، شدت خواهد گرفت.

وی گفت: در استان‌های هرمزگان و بوشهر قاچاق سوخت توسط صیادان و لنج‌داران بسیار کم است و در خوزستان نیز این معضل باید با افزایش نظارت حل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز در این نشست گفت: تعرفه‌های بسیار کمی که در بندر امام خمینی (ره) برای تخلیه و یا ذخیره کالا دریافت می‌شود، جوابگوی هزینه‌های نگهداری از بندر نیست.

ابوطالب گرایلو با بیان اینکه مدیریت بندر امام با این میزان درآمد بسیار سخت است، ادامه داد: با مطالعات و طرح‌هایی که در حال انجام است تلاش خواهد شد تا درآمد بندر امام افزایش یابد.

وی گفت: اجرای طرح‌های گردشگری دریایی، وظیفه سازمان بنادر و دریانوردی نیست اما برای جذب گردشگر و ایجاد درآمد بیشتر در بندر امام درصدد اجرای طرح‌های گردشگری هستیم.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه دریامحور در ایران با توجه به موقعیت فوق‌العاده راهبردی، نوار ساحلی طولانی در شمال و جنوب و دسترسی به آب‌های آزاد از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تجارت، بنادر و کشتیرانی برخوردار است و می‌تواند رونق اقتصادی کشور را رقم بزند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار