تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۳۰۱۳۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع بیش از یکهزار و ۳۰۰ تن کالای اساسی در بازار دزفول
توزیع بیش از یکهزار و ۳۰۰ تن کالای اساسی در بازار دزفول
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: یکهزار و ۳۸۵ تن کالای اساسی به منظور تنظیم بازار و تامین نیاز شهروندان در این شهرستان توزیع شد.
 

بهروز قمرزاده بر ضرورت حفظ آرامش در بازار و تامین اقلام ضروری تاکید کرد و گفت: یکهزار و ۳۸۵ تن کالای اساسی شامل ۲۸۲ تن برنج، ۳۷۴ تن شکر، ۲۲۹ تن مرغ منجمد و ۵۰۰ تن گوشت منجمد در راستای تعادل قیمت‌ها و تنظیم بازار طی ۶ ماه نخست امسال در بازار توزیع شد.

وی میزان تولید شیر در شهرستان دزفول را ۳۴ هزار و ۷۸۳ تن عنوان کرد و افزود: نیاز این شهرستان به شیر ۵۳ هزار و ۱۲۱ تن است، در این مدت  همچنین یکهزار و ۹۰ تن عسل تولید شد، البته نیاز این شهرستان به عسل ۵۹۹ تن است.

قمرزاده صیانت از اراضی کشاورزی و مقابله با تهدید‌های امنیت غذایی را از وظایف مجموعه جهاد کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: اراضی کشاورزی سرمایه‌های آینده هستند و نباید اجازه دهیم افراد سودجو برای کسب سود بیشتر منابع ملی را نابود و تغییر کاربری دهند.

ساخت ۱۰۱ واحد مرغداری در دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه ۱۰۱ واحد مرغداری در این شهرستان در حال ساخت است، اضافه کرد: ۱۴۴ واحد مرغداری در شهرستان دزفول فعال است که با تولید ۳۰ هزار و ۳۵۳ تن گوشت مرغ، ۳۵ درصد گوشت مرغ استان را تامین می‌کنند.

وی نیاز شهرستان دزفول به گوشت مرغ را ۱۱ هزار و ۵۴۳ تن اعلام کرد و افزود: ۱۸ هزار و ۸۱۰ تن مرغ تولیدی دزفول به دیگر شهر‌ها صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: با توجه به تعداد واحد‌های مرغداری در حال ساخت در این شهرستان، ۲ کشتارگاه جوابگو نیست و باید تعداد کشتارگاه‌ها نیز افزایش یابد.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار