تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۷۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان:
هم‌دردی با کودکان غزه از برنامه‌های محوری هفته ملی کودک است

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: باتوجه به اهمیت جایگاه کودکان در جهان و مظلومیت کودکان معصوم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی، همدردی با کودکان فلسطین از برنامه‌های اصلی هفته ملی کودک است.

 داریوش آقاسی روز پنجشنبه در نشست با رسانه‌های استان خوزستان به مناسبت هفته ملی کودک در اهواز، یاد و خاطره شهدای بیروت، به ویژه سید حسن نصرالله و سرداران رشید اسلام را گرامی داشت و کشتار کودکان و مردم مظلوم فلسطین به دست رژیم جعلی صهیونیستی را محکوم کرد.

وی افزود: کانون پرورش فکری به دور از هر تنش و شرایط خاصی، فعالیت خود را برای کودکان انجام می‌دهد چرا که برای کودکان و ارتقای حوزه تعلیم و تربیت، توقف جایز نیست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: نشر فعالیت‌های کانون دارای اهمیت ویژه ای است و امید می رود رسانه ها در این زمینه در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنان حضور داشته باشند.

وی هفته ملی کودک را به همه کودکان استان و کشور تبریک گفت و با اشاره به برنامه های این هفته افزود: شعار این هفته "برای کودکان برای آینده است" که به تمامی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد می‌شود در تمام نامه‌نگاری‌های سال این شعار را برای حوزه کودک درج کنند.

آقاسی بیان کرد: همچنین برجسته‌سازی، سوق دادن افکار عمومی به سمت حقوق و نیازهای کودکان نیز از اهداف اصلی ما است.

حمایت دستگاه‌های دولتی از هفته ملی کودک یکی از مطالبات جدی ما است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تصریح کرد: حمایت دستگاه‌های دولتی از هفته ملی کودک یکی از مطالبات جدی ما است و انتظار می‌رود باتوجه به اهمیت جایگاه کودکان در جامعه، دستگاه‌های اجرایی و مردم نهاد کارهای ویژه‌ای در این هفته انجام دهند.

وی افزود: کانون برنامه های خود را مانند هر سال پیش می برد اما انتطار است که تمامی بخش ها در حوزه کودک برنامه های مفیدی را برگزار کرده و ما نیز در این زمینه آن ها را حمایت می کنیم.

آقاسی گفت: کودکان در عرصه بین الملل دارای اهمیت خاصی هستند و اکنون نیز شرایط ویژه ای در جهان وجود دارد و باید دلسوزانه به مسائل حوزه کودک و نوجوان نگاه کرد.

وی افزود: کودک‌کشی رژیم صهیونیستی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم چرا که کودکان ایرانی در این زمینه دغدغه های زیادی دارند و باید در کنار کودکان فلسطینی قرار گرفته و با آن‌ها همدردی کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به برنامه های هفته ملی کودک، گفت: روز شمار هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه است و برنامه‌هایی از قبیل خانواده، محیط زیست، رشد و شکوفایی کودکان، عدالت، حقوق کودکان و هویت و رفاه برای این هفته دیده شده است.

بازگشایی مرکز ۲ کانون پرورش فکری خرمشهر

آقاسی گفت: مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری خوزستان خرمشهر از قدیمی‌ترین مراکز استان از زمان شیوع کرونا و پس از آن تعطیل شد که در این هفته به همت سازمان برنامه و بودجه استان بازگشایی می‌شود.

وی افزود: افتتاح مراکز سیار روستایی ایذه و دزفول از برنامه‌های ما در این هفته است؛ خودروی لازم و مربی تخصصی نیز برای این مراکز در نظر گرفته شده است.

عضویت در کانون‌های سراسر خوزستان رایگان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان کرد: عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک در تمام مراکز رایگان است.

وی افزود: تولد لولویی اثر هنری مرضیه عیدی است که در هفته ملی کودک در مجتمع فرهنگی اهواز اجرا می شود و دستگاه‌هایی که در زمینه کودک این هفته برنامه‌های دارند، می توانیم اجرای این نمایش را برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

۵۱ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار در خورستان فعال است

آقاسی تصریح کرد: تعداد افتتاحیه و راه اندازی‌های مجدد مراکز پرورش فکری در خوزستان ۵۱ مرکز ثابت است که هشت مرکز سیار پستی نیز در سطح استان فعال هستند.

وی افزود: در منطقه چمگلک اندیمشک نیز ساختمانی احداث شده و در حال حاضر در اختیار شورای شهر است البته برای تخلیه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: برای استقرار کانون دذ شهرهای جدید استان اعلام آمادگی می‌کنیم تا با در اختیار گذاشتن ساختمان فعالیت کانون در این شهرها آغاز شود.

وی ادامه داد: صیدون دزپارت از جمله شهرهای جدید دارای ظرفیت است.

فقط با چهار میلیارد ریال خطر ریزش مرکز رامهرمز رفع شد

آقاسی اظهار کرد: فقط با حدود چهار میلیارد ریال با همکاری فرمانداری از خطر ریزش و حادثه ناگوار برای کودکان در کانان رامهرمز جلوگیری شد که انتظار می‌رود در سایر شهرستان‌ها نیز به ویژه شهرستان دزفول مسئولان به صورت جدی پای کار بیایند.

وی افزود: انتظار داریم مسئولان استان بودجه حوزه تربیت کودکان و نوجوانان را به صورت ویژه ببینند چرا که استعدادهای درخشانی در این حوزه وجود دارد که درصورت تقویت در بخش‌های مختلف شاهد حضور نیروهای متخصص در آینده خواهیم بود.

  هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه است؛ روزشمار این هفته به صورت کلی در حوزه خانواده، محیط زیست، رشد و شکوفایی، عدالت، حقوق کودکان، هویت و رفاه بوده که هر روز متناسب با آن یک شعار را در برمی‌گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار