تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۳۰۰۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روند قضایی برای پرداخت اجاره بهای زمین ادارات دزفول تسریع یابد

 رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول خواستار تسریع در روند پیگیری قضایی برای پرداخت اجاره بهای زمین‌های موقوفه برخی ادارات این شهرستان شد.

عباس نظیری بیان کرد: زمین ۶ اداره دزفول موقوفه بوده و ساختمان آنها در زمین وقفی ساخته شده است.

وی اظهارکرد: نشست‌های مختلفی برای احقاق حق موقوفه زمین این ادارات برگزار و ابتدا برای پرداخت اجاره زمین یا حق موقوفه اعلام همکاری شد ولی اقدام خاصی در این زمینه انجام نشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول گفت: اوقاف یک سازمان دولتی برای احقاق حق موقوفه است که برای حل این مشکل از طریق قضایی اقدام و دادخواست تنظیم شده است.

نظیری با تاکید بر اینکه نیت واقف با این درآمدها تامین می‌شود، ادامه داد: طولانی شدن این مطالبه موجب ضایع شدن حق موقوفه و فراموشی آن می‌شود که نیاز است پیگیری قضایی تسریع یابد.

وی درخصوص جایگاه وقف نیز گفت: وقف به عنوان احسان ماندگار و صدقه مانند سایر فعالیت‌های اقتصادی از جمله خمس و زکات در سیستم جامعه اسلامی آمده است که درصورت نهادینه شدن، نیازمندان توانمند خواهند شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول تصریح کرد: وقف‌های خوبی از جمله بیمارستان سیداسدالله نبوی در گذشته در دزفول انجام شده که برکات بسیاری به همراه داشته است.

شهرستان دزفول ۳۵ موقوفه درآمدزا دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار