تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۳۰۰۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنج هزار سالمند از خدمات کمیته امداد دزفول بهره‌مند هستند

  رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) دزفول گفت: حدود پنج هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد دزفول از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

مسعود رحیمی روز چهارشنبه با اشاره به خدمات ارایه شده در هفته سالمند گفت: کمیته امداد علاوه بر پرداخت کمک معیشت ماهانه، ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره به سالمندان تحت حمایت را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های اردویی و آموزشی برای سالمندان افزود: پرداخت هزینه‌های نگهداری سالمندان نیز از دیگر خدمات کمیته امداد برای جامعه هدف است.

رییس کمیته امداد دزفول از پرداخت کمک هزینه درمان و تامین تجهیزات مورد نیاز برای درمان سالمندان خبر داد و تاکید کرد: در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی، غربالگری سلامت سالمندان در بازه‌های مختلف انجام می‌شود.

وی افزود: حدود ۵۰۰ نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان دچار بیماری‌های خاص یا صعب‌العلاج هستند که تامین دارو و درمان مورد نیاز برای آنها پیش‌بینی شده است.

رحیمی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در هفته سالمند تصریح کرد: بازدید از خانه سالمندان و اهدای بسته‌های حمایتی به ۲۰ نفر سالمند تحت حمایت، ایجاد اردوی گردشی برای ۹۰ نفر از سالمندان و اعزام تعدادی از سالمندان به زیارت امام رضا (ع) از برنامه‌های کمیته امداد دزفول در این هفته بود.

 در حال حاضر ۹.۶ درصد جمعیت شهرستان دزفول را سالمندان ۶۰ ساله و بالاتر تشکیل می‌دهند و پیش بینی می‌شود این میزان تا سال ۱۴۳۰ به بیش از ۲۵ درصد افزایش یابد.

افزون بر هشت هزار و ۱۳۳ خانوار در شهرستان دزفول از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار