تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۰۰۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۰۳ هزار دانش آموز در آبادان و خرمشهر سال تحصیلی جدید را آغاز کردند
 هزممان با نواحتن زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت دومین روز از هفته دفاع مقدس ۱۰۳ هزار دانش آموز در آبادان و خرمشهر سال تحصیلی جدید را آغاز کردند
 

 مدیر آموزش و پرورش آبادان روز یکشنبه در آیین نمادین نواختن زنگ مقاومت و ایثار با تبریک سال جدید تحصیلی و هفته دفاع مقدس در مدرسه حضرت معصومه(س) گفت: ۵۸ هزار دانش آموز آبادانی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در کلاس های درس خود حاضر شدند.

شهرام انوری وحدت، دفاع از کشور، اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را وظیفه همه آحاد مردم دانست و اظهار کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی توانست در طول هشت سال دفاع مقدس دشمن متجاوز بعثی را تنبیه کند.

مدیر آموزش پرورش آبادان ضمن توصیه دانش آموزان به تلاش و کوشش در فراگیری علوم روز افزود: شهدای دانش آموز نمونه‌هایی از دانش آموزان آگاه و با بصیرت بودند که راه شهدات را برگزیدند.

امام جمعه آبادان نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، راه و مسیر صحیح زندگی کردن را به انسان یاد می‌دهد.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی اظهار کرد: اسلام بر تعلیم و تربیت بسیار تاکید دارد و در هیچ دینی به اندازه دین مبین اسلام به اهمیت و جایگاه تعلیم توجه ندارد.

وی بیان کرد: قدرت ما در سطح بین المللی، مایه عزت، سربلندی و تحول شده است.

امام جمعه آبادان افزود: دشمنان سعی دارند با تولید برنامه‌های ماهواره‌ای افکار جوانان ما را مشغول و فکر جوانان را منحرف کنند.

وی گفت: جامعه صالح از مدرسه صالح عبور می‌کند و باید تلاش کنیم مدارس ما افراد شایسته ای تربیت کنند.

در سال تحصیلی ۵۸ هزار دانش آموز آبادانی و ۴۵ هزار دانش آموز خرمشهر در ۵۹۶ مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

در سال تحصیلی جدید پنج هزار و ۶۰۰ نوآموز کلاس اولی در آبادان و چهار هزار و ۲۱ کلاس اولی در خرمشهر به جمع دانش آموزان پیوستند.

در مراسم آغاز سال تحصیلی در آبادان معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار