تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۹۷۴۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی آب ایذه با ۸۸ درصد پیشرفت در حال ساخت است
 

 مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکل آب آشامیدنی در نقاط مختلف استان گفت: مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی برای تامین آب آشامیدنی ایذه با ۸۸ درصد پیشرفت در حال ساخت است و به زودی بهره‌برداری می‌شود.

عباس صدریان‌فر روز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طرح تامین آب آشامیدنی دزپارت طبق موافقت ابلاغی جزو ماموریت‌های آب و فاضلاب خوزستان است.
وی به همکاری با آبفا خوزستان در راستای حل این مشکل اشاره و اظهارکرد: تانکرهای تامین آب آشامیدنی تا زمان حل مشکل به منطقه ارسال می‌شود.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان طرح فدک را مهمترین طرح آبرسانی استان عنوان کرد و گفت: اگر این طرح اجرا شود شاهد تحولات خوبی در منطقه خواهیم بود.
صدریان‌فر اظهارکرد: مهمترین طرح در حوزه مسوولیت‌های سازمان آب و برق خوزستان، طرح فدک است که در دولت شهید رئیسی آغاز شد.
وی افزود: برای اجرای این طرح، یک برنامه فنی ملی برگزار و همه مسیرهای مستعد بررسی شدند.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه طرحی که سازمان آب و برق خوزستان مطالعات آن را انجام داده به عنوان بهترین مسیر مورد تصویب پنل ملی قرار گرفت تصریح کرد: پس از تهیه سندها و براورد قیمت‌ها، مستندات لازم به دبیرخانه هیات دولت ارسال، تفاهم‌نامه آن با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) منعقد و کارهای مقدماتی آن در حال اجرا است اما برای طرح اصلی به علت رقم بالای قرارداد، نیازمند مجوز هیات دولت هستیم.
وی با تاکید بر اینکه آبی که از طریق طرح فدک برای منطقه تامین می‌شود تنها برای شرب نیست و با پیگیری‌های انجام شده تامین آب کشاورزی و ایجاد اشتغال نیز به سندها اضافه شده گفت: اگر طرح فدک سریعتر عملیاتی شود شاهد تحولات خوبی در منطقه خواهیم بود.

صدریان‌فر در خصوص کشاورزی در محدوده دریاچه سد کارون سه نیز گفت: درخواست باغدارانی که متقاضی تامین و تخصیص آب بودند بررسی و همکاری با تعدادی از آنها در دستور کار قرار گرفت؛ مابقی درخواست‌ها نیز در دست بررسی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار