تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۹۵۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بالگردهای حامل صندوق‌های اخذ رای به مناطق سخت گذر خوزستان اعزام شدند
 

 بالگردهای حامل صندوق اخذ رای از ساعات اولیه روز جمعه به مناطق سخت گذر اعزام شدند.

 این بالگردها عوامل انتخاباتی و صندوق‌های اخذ رای را به مناطق سخت گذر سراسر استان رساندند تا فرآیند رای گیری به خوبی برگزار شود و مردم مناطق مختلف دسترسی لازم برای مشارکت سیاسی را داشته باشند.

در استان خوزستان سه هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۱ شعبه ثابت و ۸۹۷ شعبه سیار هستند.

در انتخابات روز جمعه ۲ هزار و ۱۸۸ شعبه شهری و یک هزار و ۲۵۰ شعبه روستایی برقرار شده است.

براساس این گزارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شده است.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ کاندیدا از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند و در نهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمد باقر قالیباف هستند.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار